Första spadtaget . Brosan fick äran:) ImageUploadedByByggahus.se1395509686.237837.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hoppas du bjöd han på en bärs efter det tunga arbetet. :)
 
Den bjuder jag på när den smakar som godast... efter ett bastubad:) ImageUploadedByByggahus.se1395519138.986848.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spännande!

Lösvirke? Byggsats? Färdigbyggd ditlyft?
 
Byggsats. Typ funkis. 4270 x 2770. Vi beställde en djupare modell pga placeringen av bastulavarna för att få den bästa utsikten över sjön vid bastubad.
 
Jag funderar på att anmäla denna och många liknande trådar för provocerande innehåll...
Jag vill också ha sjö/havsutsikt när jag ska bygga bastu här hemma!!!
Jag skulle till och med nöja mig med en liten å, men jag får nog nöja mig med utsikten av ett igenvuxet dike.
Tills dess jag får tid till mitt eget bygge tänker jag avundsjukt följa den här tråden för att se om jag kan lära mig nåt.
 
Nu är plintarna på plats, markduk och makadam. ImageUploadedByByggahus.se1397237051.071386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Sorselestugan?
 
Träbyggarna i Kalix
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
Oj!
Rejäla grejer.

Det här blir spännande att följa.

Matta på golv?
 
Glesad trätrall i bastudelen.
 
Bastusatsen kom och jag såg fram emot att äntligen komma igång med bygget. Såg ganska snabbt att vi har fått en blandning av en standardstuga och vår beställda djupare modell. Gaveltimmret var fel, så det var bara att packa ihop för dagen. Jag ringde upp träbyggarna i Kalix och dom skicka nytt timmer. Jag skanna och maila plocklistan så att dom kunde stämma av att övrigt material stämmer med beställningen. Nu kunde vi äntligen börja bygga och allt flyter på tills vi ska montera takåsarna, dom är felfrästa och fel antal då våran är en djupare modell. Där står vi nu. ImageUploadedByByggahus.se1399203819.414097.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1399203873.430030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tråkigt. Men kul att följa bygget! Kör på!
 
Nu är bastun klar förutom knutbrädor,fönster o dörrfoder. Midsommarafton invigde vi bastun och vi är väldigt nöjda med hur själva klimatet i bastun känns vid bastandet. ImageUploadedByByggahus.se1403432226.800643.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1403432245.502213.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Hur länge tog det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.