TwinTitan skrev:
"Vilket nummer och årgång?"
Nr 3
På en laddning skulle den bara klippa 70m2 !?
Martinbj skrev:
Min klippte i ca 2,5timme/laddning i sommars och gissar att den klippt runt 250-350m2/laddning
F1Alex skrev:
läste oxå hela testet, 70m2 kan inte stämma, min klipper betydligt mera varje klippning.
Ja min klipper mina ca 250m2 på en laddning med marginal.
 
Pizza_m79 skrev:
Hej alla. Har en gräsmatta på 2000m2. Tror ni Indego skulle hinna med den? Vem av er har flest m2? ...matias
Svårt & säga. Specifikationen säger ca 1000m2 för Indego 10 & 1300m2 för Indego 13000 & max 450m kabel. Dessa 1000m2 bör den fixa på ca4h + laddtid som är ungefär lika lång. Så rent teoretiskt finns det ju säkert möjlighet att fixa den dubbla ytan. Frågan är om den klarar det rent praktiskt m.a.p. minnesmängd vs. mappning av gräsmattan, m.m.?Intressant fråga.
 
frav skrev:
Okej, men då var det som så att du hade de "silvriga" hjulaxlarna tidigare? Vet inte vad du har för ursprunglig Indego, 2012?
Helt riktigt, silvriga och 2012.
 
Nu har jag karterat om.
SW Relase 5.9
Build Version 344

Npgon som vet skillnaden mot tidigare version?
 
Var tvungen att släppa ut han, tyckte synd om han där han stod färdig kalibrerad och bara väntade på att få köra��
Skillnaden som jag sett hittills är att den stannar kortare perioder vid kalibrering.
 
Köpte min Indego förra våren och nu börjar det bli dags att ta ut den. Trots diverse småproblem så valde jag att inte skicka in den då jag efter ett tag lyckades att få den gå hyffsat.

Det jag däremot undrar är ni som lämnat in era. Är det service/reklamation/uppdatering av mjukvara eller varför och har ni fått betala något?
 
Redigerat:
KaLnAk skrev:
Köpte min Indego förra våren och nu börjar det bli dags att ta ut den. Trots diverse småproblem så valde jag att inte skicka in den då jag efter ett tag lyckades att få den gå hyffsat.

Det jag däremot undrar är ni som lämnat in era. Är det service/reklamation/uppdatering av mjukvara eller varför och har ni fått betala något?
Du får läsa lite tidigare inlägg, står massor... :)
 
Tapatalk på mobilen är segt att gå igenom med så jag får väl sätta mig vid en dator vid något tillfälle och lusläsa ;)
 
KaLnAk skrev:
Tapatalk på mobilen är segt att gå igenom med så jag får väl sätta mig vid en dator vid något tillfälle och lusläsa ;)
Dom flesta har nog lämnat in sina Indego på grund av reklamation. Batteri laddare, bak och fram hjul, prog vara, bröl från klippning, klipptallrik osv. Har du köpt den senare version kommer du säkert att klara dig bättre.
Jag startade min idag kl14.00, den har nu snart klippt 1150m2 inne på andra laddningen... Tycker att den går bra nu trots att gräsmattan har 800st små hålor och kuperad terräng :)
 
  • Gilla
Granfot
  • Laddar…
Shit det tog 6tim med laddning att klippa mina 1150m2, kan knappt tro det.
 
  • Gilla
Granfot och 1 till
  • Laddar…
190m2 i timmen, är din ny med så tar det ett par veckor innan den lärt sig tomten sedan kommer det går fortare med tiden
 
Ser gräsmattan helt klippt ut också eller missas det mycket ? Att roboten räknar sig som klar efter 6h är ju ointressant om den inte gjort ett bra jobb o klippt 100% av gräsmattan.
 
F1Alex skrev:
Shit det tog 6tim med laddning att klippa mina 1150m2, kan knappt tro det.
Martinbj skrev:
190m2 i timmen, är din ny med så tar det ett par veckor innan den lärt sig tomten sedan kommer det går fortare med tiden
Nu vet jag inte vad F1Alex menar med "shit". Men jag ser det som en bra prestation att fixa detta på 6h inkl. laddning. Det är ju liknande tid som en HQ305/Gardena R40LI fixar 200-250m2 på. Så grymt jobbat för att vara första körningen.
 
frav skrev:
Nu vet jag inte vad F1Alex menar med "shit". Men jag ser det som en bra prestation att fixa detta på 6h inkl. laddning. Det är ju liknande tid som en HQ305/Gardena R40LI fixar 200-250m2 på. Så grymt jobbat för att vara första körningen.
Shit vad bra menade jag ��, kört indego i 2säsonger nu och detta blir tredje men den har aldrig varit så snabb. GRYMT!!!
 
  • Gilla
Granfot
  • Laddar…
mortimer skrev:
Ser gräsmattan helt klippt ut också eller missas det mycket ? Att roboten räknar sig som klar efter 6h är ju ointressant om den inte gjort ett bra jobb o klippt 100% av gräsmattan.
100% klar, som sagt detta är tredje säsongen jag klipper så jag vet skillnaden��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.