Haej alla glada husbyggare!

Har kollat in ert fina forum och fått massor med tips och ideér.

Jag och min sambo går i husbyggartankar.
Vi vill bygga ett ordentligt stort hus gärna en bra bit över 200 kvm.

Det spelar ingen större roll om trä eller sten. Jag har letat och inte funnit något i denna storlek.

Det största jag sett är fiskarhedenvillans berguven på ca 250 kvm. Vet ni någon som har så stora hus i sitt utbud så tipsa mig!!!
 
Myresjöhus "Multifunktionella huset" kan man få upp till 225 kvm.

Det är ett tufft funkishus som man kan få som man vill i princip.

Alla versionerna finns dock inte ute på nätet, utan man får kika i deras foldrar.
 
Ni kanske skulle ta en skiss från ett befintligt hus som ni tycker om och lägga till de rum ni saknar/tycker är för små. Många hustillverkare kan bygga huset i stort sett hur som helst, bara ni kommer med förslag på hur det skall se ut.
Villa Varm har något stort på runt 250kvm.

Pålmark363mellanPålmark363.jpg
 
Tack Christina!

Jag kollade in dina tips och fick bra med inspisation. Herrgårdarna var läckra men jag tror att skulle vi sätta upp en sådan i detta lilla norrländska samhälle så blev vi nog förvisade :p

Willanordic hade däremot ett rätt passande exemplar på deras sida tror att det var det andra huset (ca 400kvm).
Ska kolla in planlösningen lite mer och sedan kolla upp vad priset skulle kunna landa på. Vi är så i början av våra planer att vi har inte satt något tak på ekonomin ännnu, nu får det flöda fritt ett tag.

Vi gillar lite olika stilar det viktiga är egentligen planlösningen. Vill ha öppet och ljust mycket fönster (planerar att bygga mot sjö)

Samtidigt behöver vi en del som ska användas till vedeldning och en annan del till hemmabio med mindre fönster och mera väggyta. Detta får gärna ligga lite i kanten då man vill ha ljust och öppet i resterande delar av huset.
 
Fel det var det allra första huset! :-[
 
Hej,

den 24/5 får jag ett hus på c:a 240m2 ifrån VillaVarm.
Håkan är mycket flexibel.

m.v.h
LasseTörnqvist
 
Villa varm har fin konstruktion på sina hus tror jag, min svärfar skulle bygga med dem just för att de hade tjocka väggar och passade sig bra här uppe i Norrland.

Nu blev det egethändigt bygge från träd till hus för hans del, tor att han ville ha full takhöjd på övre plan.
Det var svårt för villavarm om jag inte minns fel

Lycka till med ditt hus, vilket är det du bygger?
Eller har du ritat själv?

 
lizt, ni har inga egna ritningar på hur ni vill ha de.
 
Vi har ritat på flera olika förslag...
Det blir förmodligen att rita upp ett förslag och lämna in till någon byggfirma att göra byggkonstruktionen

Vad hette den där firman i boden nu igen?
 
Hej,

Jag känner till ett företag som har två hus som skulle kunna passa er, trähus med puts eller trä fasad.

Två planshus: 252 m2 boyta, 22 m2 veranda, 16 m2 veranda, balkong 3,6 m2

Sluttningshus: 268 m2, loge 3,75 m2, balkong 1m2, terass 15,4 m2.

De erbjuder även möjligheten till att ni har egen ritning där ni bestämmer stl och design på huset samt att de erbjuder möjligheten för samarbete (visningshus) till reducerat pris.

GARANTI : 10 år
EUROCODE-5
Kvalite: ISO 9001




 
Vad är det för firma?

Har ett tillägg som jag och min sambo kommit fram till. Det är att vi vill bara ha byggmaterialet och ritningar leverat sedan bygga allt själva. Vi vill gärna sköta ihopmonteringen men inte att konstruera delarna.

Många hustillverkare verkar inte så sugna på att leverera en byggsats utan verkar vilja ha med folk åtminstonde till "vädertätt" stadie.

Ska till Luleå på mässa i helgen och kanske man träffar någon där som är villig till detta!
 
Hej Igen,

Det kan jag oxå hjälpa er med var vänlig och kontakta mig via mejl, så presenterar jag mitt förslag.

MVH
Byggkillen
 
När vi kollade runt efter hus fick jag intrycket att Trivselhus har en del stora hus i sin "Green line"-serie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.