häromkring är arrendet på från 900:-/hektar och uppåt. Beror som tidigare påpekat helt och hållet på brukningsvärdet. Att tänka på är att det tar en sjuhelsikkes massa tid om det inte är underhållet ordentligt. Bara att måla om en lada tar sin stund.

Gällande åkern, så om du inte vill bruka den själv kan du alltid göra viltåker av den. Med lite tur är det någon granne som kan hjälpa till. Går att göra den enkel och inte så kostsam likväl som väldigt avancerad. Går att söka bidrag för det också.

Hett tips är att du iaf tar en grundkurs i att fälla träd om du ska in i skogen och arbeta, eller hitta nån som kan visa dig. Det är väldigt lätt att det går fel annars.

Lycka Till!
 
Tack för alla tips, jag har hunnit kolla upp mycket av era råd och börjat snacka med banken.
Jag kanske var lite otydlig men jag har damp-light ;) Givetvis är jag helt inne på hårt helgarbete.
Jag vill dock renovera huset under några år innan jag börjar lägga tid på annat.
 
Kom på en grej till: Köp ett bra släp med häckar. Det blir rena investeringen jämfört med å hyra, eftersom du kommer köra 2000 rundor till återvinningen och bygghandeln.
 
  • Gilla
Roman K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.