D09
Idag ringde en säljare från tele15 och låtsades vara min telefonileverantör och skulle ge mig rabatt på mitt abonemang, ställde massa skumma frågorn om det brusat på linjen etc

Som alltid svarar jag trevligt att innan det tar massa tid och energi så är jag inte intresserad av att köpa något.
( avskyr telefonförsäljning )

Då Kontrar hon med att dom ska inte sälja något utan bara ge rabatt på mitt abonnemang.

Svarar att ni inte min leverantör och jag är inte intresserad av att byta för den delen heller *klick*

Jäkla blufföretag som låtsas vara leverantören.
 
  • Gilla
Karin Norling
  • Laddar…
Verkar som ett riktigt seriöst bolag om man googlar lite :D
 
Det har hänt mig flera gånger och jag har påpekat för dom också att dom inte är min leverantör.
 
kontorsråttan
Telephone körde ett liknande trick, som riktade sig till äldre ägare till skogs och/eller lantbruksfastighet.
Varför?
Ja det var lättare att prata omkull en äldre människa och då dom ägde en skogs och/eller lantbruksfastighet var dom inte privatpersoner och ångerveckan ansågs inte gälla.

Skulle inte förvåna mig om samma personer står bakom detta företag.

http://www.fairshopping.se/opinions/view/13131
 
Det är samma firma.
 
Det kan ju vara därför dom ringde D09, han har ju enskild firma.. Det hade jag med när dom ringde mig, sen jag bildade AB så har det blivit lite lugnare faktiskt. Har man enskild firma eller företag överhuvudtaget så ska man ALDRIG säga ja i telefon, ibland klipp och klistras det och sen kallar dom det muntligt avtal på band.
 
D09
xdigger skrev:
Det kan ju vara därför dom ringde D09, han har ju enskild firma.. Det hade jag med när dom ringde mig, sen jag bildade AB så har det blivit lite lugnare faktiskt. Har man enskild firma eller företag överhuvudtaget så ska man ALDRIG säga ja i telefon, ibland klipp och klistras det och sen kallar dom det muntligt avtal på band.
Stämmer nog ang firman

Hopplöst med alla telesäljare.

Bästa samtalet var nog när en säljare skulle ge mig en grym deal så jag kunde tjäna massor av pengar.

Frågade om han visste vad jag jobbade med, givetvis hade han inte en susning och så jag tyckte att han kunde börja där.

Någonstans så tycker jag synd om ungdomar som slussas in i dessa firmor som sedan maler ner både moral och respekt för andra.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
kontorsråttan
pelle242 skrev:
Det är samma firma.
Dags att varna den äldre delen av släkt/bekanta att " nu e dom på gång igen"

Asså hur f_n kan dom som sysslar med detta sova om nätterna?

De är så att man har lust att bli "biblisk" ala GT mot dom," tand för tand, öga för öga"
 
Ja, så fort som man skaffar f-skatt så börjar det hagla in dårar.. Telemarketing skulle förbjudas, tillför inget, tvärtom det enda dom gör är att lura godtrogna människor.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mycket otrevligt bolag .har lurat min svärfar. Lång telefon kö. Lovar att ringa upp, men gör det inte.polisanmälan gjord då dom olagligt skriver över abonnemanget på min man !!! Då svärfar uppgivet sonens personnummer. Idioter.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
xdigger skrev:
Ja, så fort som man skaffar f-skatt så börjar det hagla in dårar.. Telemarketing skulle förbjudas, tillför inget, tvärtom det enda dom gör är att lura godtrogna människor.
Märkligt!
Jag registrerade en enskild firma för två år sedan, med moms, F-skatt och hela baletten.
Den enda som ringde var ett (seriöst) telebolag, samma som min gamla arbetsgivare använder.
Och det har kommit ett fåtal reklambrev och mail, men inget som direkt har stört.

Varför bryr sig ingen om mig? Är jag för gammal eller bor i fel landsända eller vad?
 
D09
KnockOnWood skrev:
Märkligt!
Jag registrerade en enskild firma för två år sedan, med moms, F-skatt och hela baletten.
Den enda som ringde var ett (seriöst) telebolag, samma som min gamla arbetsgivare använder.
Och det har kommit ett fåtal reklambrev och mail, men inget som direkt har stört.

Varför bryr sig ingen om mig? Är jag för gammal eller bor i fel landsända eller vad?
Lyckost 😄

Ibland blir man tokig på alla dårsamtal 😁😁😁

Får nog flytta söderut 😇
 
D09 skrev:
Lyckost ��

Ibland blir man tokig på alla dårsamtal ������

Får nog flytta söderut ��
Du är välkommen, har faktiskt en tomt över!

Men lova att ta med lilltösen och motorsågen :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Du är välkommen, har faktiskt en tomt över!

Men lova att ta med lilltösen och motorsågen :)
Man vet aldrig ;) verkar vara en lugn oas
👍

Men när det stormar så får man gömma sig i jordkällaren ;)

Feedback ang motorsågen 🙉

Förgasaren var inte helt åtdragen...

Nu gick den lite längre men krävs förmodligen en justering av bränsle etc med tanke på den större volymen på cylindern.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.