Men ser den ut så här i modell .....

2953.jpg

Då finns det nya utbytes för ca: 145kr/st och
den ser ut så här .... ;)

2953.jpg
 
Det var ingen av de på bilderna, den jag har nu ser mkt äldre ut och har troligen en hel del år på nacken, så det känns som en ny skulle behövas.
Ska iväg och inhandla en ny termostat imorgon och får hoppas på att det löser problemet.

Tack så hjärtligt för hjälpen!

 
Tänk då på att ta med dig den gamla termostaten till butiken. Det är en jungel och näst intill omöjligt att hitta rätt om du inte har med den.
Har du förresten gjort enligt tidigare tips tagit loss termostaten och dragit ut "piggen"? Om inte det gör elementet varmt så är det inte termostaten det är fel på.
 
Glömsk som man är glömde man termostaten på bordet, men hursomhelst pekade jag ut vilken termostat jag hade i en tidning, och jag fick en ny som skulle passa. Men det gjorde den inte :-X

Men nu har jag ingen termostat alls och elementet är varmt och skönt, men har frågat förr men frågar igen: Några nackdelar med att inte ha någon termostat alls? överhettning? eller chockerande räkning?
 
Du har väl inte termostaten uppåt eller lite inbyggt?
För då är luften varmare runt den och då stänger den.

Om detta nu skulle vara fallet så köp en handratt istället. Den går inte efter temperatur utan du skruvar bara själv.
 
Det blir faktiskt inte så varmt, iaf inte nu (har haft det på ett dygn ungefär), ungefär lagom rumstemperatur och elementet är inte så varmt så att man bränner sig om man tar på det. Utan det känns ganska lagomt.

I dom andra rummen är oftast elementen på låg temperatur så det låter bra.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.