xdigger skrev:
Inte flis, pellets.. :) Jorå, det funkar, har haft lite stopp då och då men det beror nog mest på felaktiga inställningar. Har ändrat lite nu så vi får se när den stannar härnäst. ;) Men jag är nöjd, ganska liten kostnad för uppgraderingen med! :D
Jo, man vill ju ha så bra och stor ändring som möjligt per instoppad krona. :D
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Inte flis, pellets.. :) Jorå, det funkar, har haft lite stopp då och då men det beror nog mest på felaktiga inställningar. Har ändrat lite nu så vi får se när den stannar härnäst. ;) Men jag är nöjd, ganska liten kostnad för uppgraderingen med! :D
Mitt fel, pellets menar jag ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Drömhus2012: Japp, är man dessutom lite händig och kan installera hela klabbet själv så är det ju maximal kr per förändring! :D

D09: Hehe, inte lätt att hålla ordning på allt.. ;)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
D09: Var det något speciellt som gjorde att du fastnade för din hargassner?
 
D09
Drömhus2012 skrev:
D09: Var det något speciellt som gjorde att du fastnade för din hargassner?
Det var svårt i slutet tycker jag ( ETA/Hargassner )

Det som talade för Hargassner var designen. Hargassner tilltalade mig mer där.

Sen hade ETA ( min uppfattning ) mer utvecklat it. system, sånt gillar jag också ;)

Dom verkar ( amatörtankar ) väldigt likvärdiga och man blir nog inte missnöjd med någon av dom.

Hargassner var litet billigare, men ser man på totalkostnaden så var det mycket mycket lite som skiljde.

Det landade nog på designen och automatisk tändning som avgjorde det, samt automatsotningen vid lucköppningen.

Hoppas på att Hargassner utvecklar sitt it system, har ju redan nätverksingång så det borde inte vara omöjligt.

Sen har Hargassner varit outtröttligt duktiga på att svara på alla mina frågor, bolla idéer och ändra fram o tillbaka.

Vilken av ETA eller Hargassner som är bäst rent konstruktionsmässigt har jag ingen aning om.

Jag är grymt nöjd med min Hargassner och jag vet att Janne69 är grymt nöjd med sin ETA.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Joo. Jag misstänker att jag blir nöjd med vilken av drakarna jag än väljer, men som sagt så är det svårt. Idag på förmiddagen t.ex så sågade jag helt mina egna tankar på flisanläggning bara sådär.
Jag tror att det blir för mycket pengar helt enkelt med all kringutrustning och dessutom få till ett flisförråd på ett vettigt vis.
Få se om det svänger igen :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hhhmmm, Drömhus2012 har du mycket att värma ska du nog inte såga av grenen du sitter på ;)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
D09
Ha ha 😆

Nu precis lanserar Hargassner sin egna webbtjänst ( " inom kort " )

ImageUploadedByByggahus.se1393252263.570852.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit

Hoppas det kommer en mobilapp också :)
 
  • Gilla
rca1959 och 1 till
  • Laddar…
omv.peter skrev:
Hhhmmm, Drömhus2012 har du mycket att värma ska du nog inte såga av grenen du sitter på ;)
Hehe. Nädå, jag vet. Och det är väl just det som är det bästa med flisen, just bekvämligheten. Jag har 300m2 bostad och 120m2 uppvärmd källare och har byggt så att pannrummet är mitt i källaren men vägg i vägg har jag ett dubbelgarage som f.n. bara används som lite metallverkstad med svarv och pinnfräs + acktankar. Tanken är att flytta pannan in dit och eventuellt sätta in ett övertrycksfritt system på 6m3. Men då har jag fortfarande ingenstans att ha ett vettigt flisförråd.
 
D09
Det kommer en mobilapp 👍👍👍👍

( jag följer Hargassner på FB )

ImageUploadedByByggahus.se1393313528.060313.jpg ImageUploadedByByggahus.se1393313557.531749.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 4 till
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Det kommer en mobilapp 👍👍👍👍

( jag följer Hargassner på FB )

[bild][bild]
🙀🙀🙀🙀🙀

Är det en samsung????

🙀🙀🙀🙀🙀
 
Huva!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Då har man gjort 1:à sotningen av kanalerna :)

Ganska enkla moment :)

1 lucka att lyfta loss, 1 lucka till med två skruvar ( gängade "rattar" ) och sedan öppna luckan till eldstaden för att dra in haken för den automatiska sotningen.

1 mutter+bricka och konsol på båda sidor demonteras och sedan dra hela paketet "sotningsskruvarna" upp :)

Sedan bara o dra Viskan i kanalen några gånger.

Sotigt blev det ha ha men nästa gång så har jag nog bättre koll ;)

ImageUploadedByByggahus.se1407170318.920608.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1407170336.420682.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1407170350.864561.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1407170371.210580.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1407170383.982146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ursäkta dåliga ljuset på bilderna :)
 
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Hur såg askan ut då(färg, konsistens)? :)
 
D09
xdigger skrev:
Hur såg askan ut då(färg, konsistens)? :)
Oj, kommer inte ihåg 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.