Hej,

Jag söker en lövblås med sugfunktion som inte har inbyggd funktion för att komprimera löven/strimla sönder dom.
Ska nämligen använda den för att blåsa gummikulor i hörn och sedan suga upp alla med sugfunktionen, så dom får inte skadas.

Finns det lövsug utan strimelfunktionen?

Tack.
 
Prova plocka av kniven på fläkthjulet. Annars är det en typ av vacuumsug du skall ha. Jag känner väl egentligen bara till modeller på hjul. Tex Paddock vac från greystone. Sjukt flexibel och effektiv..
 
hermelinen skrev:
Ska nämligen använda den för att blåsa gummikulor i hörn och sedan suga upp alla med sugfunktionen, så dom får inte skadas.
Nu blir jag nyfiken. Har du lust att utveckla varför man "blåser gummikulor i hörn"?

Du kan inte använda en större (industri)damsugare för att suga upp kulorna igen? Vad pratar vi om för storlek på kulorna, ärtor eller biljardbollar?
 
En ytterligare fråga,

Vet någon OM det är möjligt att plocka bort mal-funktionen på en lövblås? Antar att malhjulet drivs via luftdraget blåsen/sugen skapar?
 
Om du kan blåsa dom till en hörna, är det inte enklare att ta upp dom med snöskyffeln därefter?
 
Kniven som maler löv osv sitter ofta skruvat på fläkthjulet i sugen. Ivf om vi pratar handhållna maskiner. Går att ta bort o byta osv men jag tror fläkthjulet ändå slår sönder dina gummikulor om det är av paintballtyp..
 
MathiasS skrev:
Om du kan blåsa dom till en hörna, är det inte enklare att ta upp dom med snöskyffeln därefter?
Eller dammsugaren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.