Det vore ju smidigt :D
 
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Ja, och besiktningsmannen på bilprovningen kunde väl byta olja och lampor och justera framvagnen när han ändå håller på :)
Det var väl en fantastisk skillnad ändå ..? :eek:

Sotaren utför normalt sotning och gör normalt brandskyddskontroller!
Då borde sotaren kunna göra båda sakerna vid samma tillfälle, för en avgift som är något lägre än att göra var sak för sig vid två på varandra tätt följande tillfällen.

Bilprovaren utför normalt besiktningar och ... nej just det, brukar aldrig byta olja på kundernas bilar, så få oljan bytt på bilprovningen får du vare sig i samband med besiktningen eller om du kommer tillbaka en vecka senare.


edit:
Och visst finns det "kombinationserbjudanden" vad det gäller bilbesiktning.
Bilverkstäder som är ackrediterade att "släcka tvåor" fixar felet som bilprovningen slagit ner på på din bil och utför sedan kontrollbesiktningen av detta, med resultat att du får en godkänd besiktning.
Bilverkstan ber dig inte att hämta bilen, köra en liten tid för att sen återkomma för att släcka 2'an på besiktningen.
 
Redigerat:
Bytt ytterligare lite trådar i källaren, usch va det är jobbigt att rätta till gammal el gjord på 50-talet med röda, blåa och svarta kablar blandade i salig röra, blå blir röd, röd blir blå, blå blir svart, ingen logik alls. ;)
 
D09
Hämtat hem min mobil från rep.

Äntligen människa igen =P

Handlat pannlampa, dubbar till skorna och lite krimskrams som åker med när man är på CO.

Borstat snö i backen och saltat, hämtat in ved och satt igång en go brasa :)

Packat upp alla jullådor och klätt granen med familjen :)

Lillgrabben ser ut som en Grinch i Tomtekläder He He
 
Blev endast vattning av betongen i källaren, kvällen försvann på Depechekonsert.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Bättringsputsat väggarna i pannrummet samt konstaterat att all utomhusel försvunnit under kvällen. Säkringen hade gått och efter kort felsökning visade det sig att någon av alla slingorna till julbelysningen packat ihop med tokkortis som resultat. Jordfel hade jag kunnat tänka mig men total kortis?! Blir felsök med multimeter i morgon.
 
Påbörjat målning av panelen till friggeboden. Ett rätt drygt jobb. Ca 320 löpmeter som skall målas 2ggr innan jag spikar upp den!
 
Lagat fasaden efter stormen.
Satt upp en väggstump av golvspån och plywood(tog det jag hade). Spacklat.
 
phl skrev:
Blev endast vattning av betongen i källaren, kvällen försvann på Depechekonsert.
Depechekonsert - dom snubbarna kan ju inte vara purfärska längre. Var väl tio år gammal när man skaffade första LPn....

Falu-Evergreens-orkester-468x349.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MathiasS skrev:
Depechekonsert - dom snubbarna kan ju inte vara purfärska längre. Var väl tio år gammal när man skaffade första LPn....
Undras om det säger mest hur gamla de är eller hur gammal du är? :eek:

<- Som också köpte deras skivor när jag var i 10 års åldern (och fortfarande lyssnar på dem).
 
Nej, de _gubbarna_ är inte purfärska men Dave Gahan är fortfarande jävligt vass. Sen är väl DM inte mina direkta favoriter men stannar de till för spelning någon mil hemifrån får man ju lyfta på baken.
 
Shakula skrev:
Undras om det säger mest hur gamla de är eller hur gammal du är? :eek:

<- Som också köpte deras skivor när jag var i 10 års åldern (och fortfarande lyssnar på dem).
Antagligen både och tyvärr.
 
Frågat hantverkarna om ett par skador på ytterdörren. et visade sig att de halkat när de bar ut gamla VVB, men tagit med sig en bit av det skadade för att få färgprov och tillverka en ny list. Tack för det! Ringklockan rök också, jag var snäll och informerade om att vi köpt den för 79 spänn på Biltema eller nåt i den stilen, men att dörren ju var viktig för den kostar 12 000 och den kan vi inte laga snyggt på egen hand.
 
Satt upp två tapetvåder. Lagt silikon vid diskbänken och kopplat in diskmaskinen, fast det jobbigaste var nog att få tag i bajsbrun silikon. Gick bet på både jula och biltema, men de hade på cheapy.
 
Gått igenom en offert på material och möbler till badrummet på ovanvåningen. Vad det är lätt att det drar iväg.... Frun har dyr smak. Vi var i en butik och kollade på tvättställsblandare. Hon går direkt fram till den dyraste de har och säger "Det här är den enda som är snygg.". Tror att jag skall börja göra likadant i fortsättningen när jag skall shoppa verktyg. "Det här är den enda som är snygg" :D

Byggstart närmar sig och då kommer jag bombardera forumet med sökningar och frågor. Jag misstänker att ni vill ha bilder också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.