Hubbe2 skrev:
Tanken var väl att se humorn i inlägget inte diskutera huruvida sant det är.
Såja, åter till roliga klipp och historier?
Problemet är bara att för att tycka att det är roligt behöver man ha rätt rasistiska åsikter, IMO. Och om man ska skämta på faktabaserat underlag behöver faktan vara korrekt, annars blir det ju bara pannkaka.
Men om jag missat något så förtydliga gärna.
 
  • Gilla
jimtho och 4 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
Hört på bussen:

"Jag ska fan flytta till ett land där dom inte tar in invandrare"
Det är lite som Groucho Marx svar till Herrklubben till vilken han blev inbjuden, fast tvärtom.

Nej tack, det skulle aldrig falla mig in att bli medlem i en klubb som accepterar mig som medlem. :)
 
  • Haha
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
För mig har det blivit en klar förbättring att hämta paket på ICA.
Likaså har jag fått ett apotek betydligt närmre både hemmet och jobbet där jag kan hämta ut mina mediciner.
Jodå, det dräller av apotek i närområdet, men inte ett enda som någonsin har medicinerna man ska ha. Då får man lika förbenat åka till samma gamla apotek inne i centrum efter att först ha besökt tre andra förgäves eftersom de numera inte kan se vad de andra har i lager. Å i slutändan får väl de slå igen pga bristande underlag eftersom uddamedicinköparna är för få. Förmodligen finns det någon slags humor i det med, galghumor... :confused:
 
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Nu äter jag förvisso bara allergimediciner, men har aldrig haft problem med att mina mediciner inte funnits.
 
Korvgubbe skrev:
...men har aldrig haft problem med att mina mediciner inte funnits.
Inte jag heller, fastän jag lever på gravens rand och äter en hink mediciner varje dag.

Det där är nog bara kärringgnäll.

Hur var det ThomasX med de politiska skämten?

Bara kul när man själv får sätta agendan eller ;)
 
Det värsta med politiska skämt är att de brukar bli valda ...

Skämt är väl lite som skönheten, som finns i betraktarens öga. Alla uppskattar inte alla skämt. Är ngt alltför stötande, anmäl inlägget så en moderator kan ta bort det inlägget men låt tråden återgå till att sprida små ljusglimtar istället för att gräva ner oss i diskussioner om postens och apotekens syn på kundservice.
 
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Och en youtube länk om männens "Nothing Box", sevärd, underhållande och utbildande. Detta är en 10 minuters version, finns allt från 5 minuter till dryga timmen då detta är en bit från Mark Gungors äktenskapsrådgivningsseminarier (den ni, särskrivare ;-))

http://youtu.be/SWiBRL-bxiA
 
  • Gilla
R.Wallin
  • Laddar…
På tal om politiska skämt. Den här gamla godingen lär härstamma från den ryska skämttidningen Krokodil och utspelar sig på det glada 30 - 50-talet:

Ivan hade varit på krogen och sin vana trogen tagit ett glas vodka för mycket. Fri från hämningar sprang han runt Röda Torget och skrek att Stalin är en idiot. Han greps naturligtvis, och efter en natt i fyllecellen stod han inför domaren. Processen blev kort och domen lång, 101 års straffarbete i Sibirien, därav 2 år för att ha förolämpat den store ledaren och 99 år för att ha avslöjat en statshemlighet …
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Picture1.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja bra kommunisthistorier och Stalin-historier är det ju gott om:



När Stalin dog och stod där vid Pärleporten så bläddrade sankte Pär i sin stora bok och började sen gapskratta.
- Du har ju tagit livet av över 20 miljoner människor, hur kunde du ens tro att du får komma in här.
Så Stalin hamnade istället i helvetet.

Ett par veckor senare dök det upp ett tiotal smådjävlar vid pärleporten till Himmelriket.
- Vad gör ni här, undrade sankte Pär.

- Stalin härjar i Helvetet nu, vi är de första flyktingarna därifrån.





Stalins riksåklagare satt och gick igenom senaste veckans domar, och började plötsligt gapskratta.
Hans adjutant undrade vad som var så vansinnigt roligt.
- Det är en rolig historia om kamrat Stalin här.
- Ja låt mig höra!
- Nä det kan jag inte, för då blir vi också dömda till döden.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Engineering.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 14 till
  • Laddar…
Okänd meny från okänd restaurang:

duck.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första barnförbjudna rätt jag sett, :p
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.