Hej

Upptäckte en vattenskada innanför bLkongdörren idag när jag rev upp masoniten som låg under heltäckningsmattan.

Det är på 2 ställe ser det ut som. Ungefär vid fodren.

ImageUploadedByByggahus.se1383232027.459318.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1383232043.809072.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1383232055.842944.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1383232069.018502.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1383232083.009588.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1383232094.208916.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utanför finns en gammal betongbalkong med lösa trallbitar och tjärpapp under.

Några tips? Ideer?
 
Läcker det in vid varje regnväder eller krävs det att det blåser från något håll också?
 
Enk Projektet skrev:
Läcker det in vid varje regnväder eller krävs det att det blåser från något håll också?
Bra fråga, har bara bott där i 3 dagar.
Har ej märkt något och heltäckningsmattan var ej blöt på ovansidan.
 
Torka upp och håll koll den närmaste tiden så kommer du nog klura ut var det kommer ifrån...
 
Enk Projektet skrev:
Torka upp och håll koll den närmaste tiden så kommer du nog klura ut var det kommer ifrån...
Låter vettigt.
Känns som att det kommer från under dörren.

Blev det ingen golvläggning heller, ful masonit med färgspill överallt ska man alltså leva med...

Finns inget bättre alternativ? Ingen höjdare när man har 2 småbarn.
 
Det är höst nu...du behöver nog inte vänta många dagar...;)
 
Enk Projektet skrev:
Det är höst nu...du behöver nog inte vänta många dagar...;)
Det har du j*vligt rätt i!
Riktigt skitväder sista tiden.
 
Lite svårt att se på bilderna hur det se ut i "hörnet", men med tanke på hur blött det är borde det vara betydligt mer missfärgningar om det pågått en längre tid. Kanske flyttstädarna hade dörren öppen och det regnade?

Annars är mitt hetaste tips att det läcker in mellan karmsidans och tröskelns skarv (för dörren ser ju ut att skydda bra). Samtidigt borde borde väl ett sådant läckage gå mer nedåt än ut på golvet?

Hade ett fönster där det med tiden kröp in vatten i skarven mellan sidostycke och bottenstycke i karmen. Syntes ingenting förrän jag en dag tryckte tummen genom panelen...
 
Ring en hantverkare;)
 
stake skrev:
Ring en hantverkare;)
Hantverkare2 då? ;-)
 
Hur ser det ut längre upp i dörren? Där glaset slutar.
 
stake skrev:
Ring en hantverkare;)
Som hantverkare och dessutom snickare så borde man ju inte behöva ställa denna typ av frågor men har man gått på nyproduktion de senaste 10 åren så blir mAn ju ganska rostig
 
Larsa skrev:
Lite svårt att se på bilderna hur det se ut i "hörnet", men med tanke på hur blött det är borde det vara betydligt mer missfärgningar om det pågått en längre tid. Kanske flyttstädarna hade dörren öppen och det regnade?

Annars är mitt hetaste tips att det läcker in mellan karmsidans och tröskelns skarv (för dörren ser ju ut att skydda bra). Samtidigt borde borde väl ett sådant läckage gå mer nedåt än ut på golvet?

Hade ett fönster där det med tiden kröp in vatten i skarven mellan sidostycke och bottenstycke i karmen. Syntes ingenting förrän jag en dag tryckte tummen genom panelen...
Bra tips!

Ska se imorgon om jag kan lista ut om det kommer in mellan tröskel ocjh karmsida. Verkar rimligt då det är blött vid sidorna men ej i mitten....
 
Jag tycker att det ser ut som om det kommer in under tröskeln. Hur ser tröskelplåten ut? Ibland får man foga under tröskeln för att få det tätt.
 
Matti_75 skrev:
Jag tycker att det ser ut som om det kommer in under tröskeln. Hur ser tröskelplåten ut? Ibland får man foga under tröskeln för att få det tätt.
Det var min första tanke.
Plåten är en vanlig bockad plåt, men den går ju inte ända ner tillk betongen, eller pappen rättare sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.