jag ska ta och kakla ett kök, nu sitter det väv som är målad... kan man kakla dirket på den?

kommer ju att prime innan så klart, har läst lite om de. men alla inlägg jag har hittat gäller and tvättstuga.
 
Vad finns under väven ?
 
verktygsgurun skrev:
Vad finns under väven ?
Ja det är frågan :/
 
Mmmm det var tretex.... Det blir inte lätt att fästa köket där i. Men kommer sätta ett lager gips på så blir de fint att kakla. Men köket får jag försöka att hitta reglarna.
 
berne88 skrev:
Mmmm det var tretex.... Det blir inte lätt att fästa köket där i. Men kommer sätta ett lager gips på så blir de fint att kakla. Men köket får jag försöka att hitta reglarna.
Ja men det hjälper ju inte att bara hitta reglarna för att fästa överskåpen i, du måste ju kottla i mellan reglarna isåfall. Har du plats till att sätta en plywood/osb och sen gips hade jag gjort det.
 
verktygsgurun skrev:
Ja men det hjälper ju inte att bara hitta reglarna för att fästa överskåpen i, du måste ju kottla i mellan reglarna isåfall. Har du plats till att sätta en plywood/osb och sen gips hade jag gjort det.



Jag revben all väv, nu är de x antal lager tapet bakom. Sen är det tretex.


Provade å dra i ett par skruv å dom satt riktigt bra, så överskåpen kommer att sitta bara.


Satt ju skåp där förut.

Men vågar man sätta kakel på alla lager tapet?
 
finns de något annat material än gips som man kan kakla på? som är ett dött material?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.