rcjofo skrev:
Du har jo også isolerat innvendig i det grøna skalet, det gjorde inte jag. Hadde drivhjulen vært dekket over hadde mye vært gjort.

Jeg målte min til 75db innan og hvis du nå har 70db så har du senkt ljudnivået med 5db.(y)
Min ljudnivå har faktiskt inte sjunkt något efter att jag isolerat den vilket förvånade mig en hel del.

Var menar du att du dämpat den mer än i batteri/motorlådan? Har du dämpat utvändigt på det gröna skalet? Menar du annars med "utvändig dämpning " att du isolerat motor/batterilådan utvändigt? Den har jag isåfall också gjort indirekt fast jag istället satt isoleringen på insidan av det gröna skalet. Dock är isoleringen 25 mm tjock så den fyller i stort sett upp hela mellanrummet mellan skalet och batteri/motorlådan.
 
hc77 skrev:
Min ljudnivå har faktiskt inte sjunkt något efter att jag isolerat den vilket förvånade mig en hel del.

Var menar du att du dämpat den mer än i batteri/motorlådan? Har du dämpat utvändigt på det gröna skalet? Menar du annars med "utvändig dämpning " att du isolerat motor/batterilådan utvändigt? Den har jag isåfall också gjort indirekt fast jag istället satt isoleringen på insidan av det gröna skalet. Dock är isoleringen 25 mm tjock så den fyller i stort sett upp hela mellanrummet mellan skalet och batteri/motorlådan.
Jeg har isolert kun det sorte skalet både innvendig og utvendig. Ingen isolasjon på det grøna ytterskalet.
 
Sådan ser den ut etter å ha klippet fuktigt gress, tallriken og knivene holde seg rene. Knivene har jeg slipt 3 ganger.

Utvendig lydisolasjon av 10mm ljudisolasjonsmatte med alufolie og armaflex. Klippeaggregatet støder seg på isolasjonen og det forhindrer vibrasjoner.

IMG_1184.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Tyk1
  • Laddar…
Hej! Lämnade in min Indego för rep/uppdatering förra fredagen ( en vecka sedan). Räknar med att de skickade först på måndag. Hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka klipparen?
 
KtmDanne skrev:
Hej! Lämnade in min Indego för rep/uppdatering förra fredagen ( en vecka sedan). Räknar med att de skickade först på måndag. Hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka klipparen?
För mig tog det exakt en vecka.
 
KtmDanne skrev:
Hej! Lämnade in min Indego för rep/uppdatering förra fredagen ( en vecka sedan). Räknar med att de skickade först på måndag. Hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka klipparen?
3½ dar för mig. O jag messade grabben o den går fortfarande helt perfekt hemma. Åter i Sverige i morrn. Saknar ju Indy,
 
Hemma igen o Indy har skött sig perfekt. Allt snyggt klippt efter Budapestresan. Riktigt roligt o komma hem igen !
 
  • Gilla
eleson och 3 till
  • Laddar…
Nu ringde Jula, klipparn står och väntar i butiken:wow:
Tog med andra ord en vecka att få tillbaka från service.
 
A
Har haft den inne 2 ggr tidigare via Jula, det tog bra precis 2 veckor båda gångerna.
Skickades in en 3:e gång den 4:e på kvällen. Den har kommit tillbaka idag men hämtar den i morgon. Det gick lite snabbare nu.
Ska bli kul å se hur länge allt fungerar som det ska.
(Har varit inne på rep ungefär lika mycket som den har varit ute o klippt. 1:a gången skickades inte laddstationen med så det tog 2+2 veckor)
 
A
MeanMike skrev:
Hemma igen o Indy har skött sig perfekt. Allt snyggt klippt efter Budapestresan. Riktigt roligt o komma hem igen !
Min har än så länge krävt manuella ingrepp i stort sett varje dag. Har en slänt på baksidan med max lutning och där är det populärt att parkera speciellt när gräset är blött. Några björkrötter som är lite högre än marken brukar det ta paus vid, har satt upp lite pinnar där nu så att den inte kommer åt rötterna. Men har man lite tur så kanske den kan köra några dagar i sträck utan manuella ingrepp så småningom.
 
Fråga om kantklippning;

Min maskin har ännu inte klippt kanterna trots att jag har ställt in "varje gång".Dock har jag hittils bara satt igång den manuellt, har inte hunnit sätta mig in i hur man gör tidsscheman etc. Gör den endast kantklippning i samband med tidsinställd klippning?
 
Långvarig bug... Ställ in den på var annan gång.
 
ah, ok...

Tack!
 
Kantklippningen verkar fungera efter inskickandet och mjukvaruuppdateringen.

Det stod bara att de har återställt mjukvaran och bytt nätaggregat. Övriga fel jag listat stod det inget om men kundtjänst sa: "alla fel som du har skrivit ner i serviceordern ska vara åtgärdade". Om de ignorerat att titta på alla fel jag beskrivit eller inte vet jag inte. Den har fukt i displayen igen, frågan är om de tätat den men att det ändå läcker in eller så struntade man i det. Brölandet (högt ljud) kvarstår. Kundtjänst tyckte att bara den inte låter mer än en vanlig bensindriven motorgräsklippare så var det inget problem. Man kunde inte svara på min följdfråga om varför det står 75 dB (Max) på produkten. Sådana yttranden hos Bosch kundtjänst gör mig inte på glatt humör.

Den har fått köra ca. 7 ggr efter att jag fick den tillbaka men den skippar ett parti i form av en rektangel med ett mycket spetsigt hörn på kanske 6 kvadratmeter i anslutning till en liten slänt. Den kommer kanske ur kurs lite där. Idag har den dock åkt in över triangeln med en annan vinkel och fått det mesta av den men inte allt, den del närmast slänten har den missat ändå.

Mitt första inskick gick till så att efter att ha pratat med Bosch kundtjänst så skulle jag lämna den genom valfri affär som säljer Bosch, så jag lämnade genom Beijer Bygg då Cheapy som jag köpt av ligger en ca. 10 mil bort.

Pratade med Cheapy idag och berättade om att jag skickat in via Beijer men fortfarande har problem och vill skicka in den igen. De ska ordna frakt- och service-sedel för mig att fylla i felbeskrivning på. Passade på att fråga om jag får häva köpet om den fortsätter att komma tillbaka med samma fel. Svaret var att mitt första inskick inte räknas inte ens om Bosch kan intyga att den varit inne på service. Om den kommer tillbaka med fel som inte åtgärdats räknas de inte utan felen måste uppstå på nytt fick jag höra. Det tolkar jag som att jag kan skicka in den hur många gånger som helst utan att kunna häva köpet så länge de inte skriver att de försökt åtgärda vissa fel.

Får se efter mitt andra inskick om allt funkar som det ska. Jag måste erkänna att jag hoppas att jag så småningom kan få häva köpet på den. Jag har tydligen långt ifrån så bra tålamod som många andra här.
 
Jag har väldigt svårt att tro att du inte kan häva köpet. Har du lämnat in den för fel på a x y och z och du får tillbaka den med bara a åtgärdad så har ee alltså haft chansen att åtgärda x y och z, osv. Det är bara att dra dem inför ARN om de vägrar efter 3e försöket.

Men det är alltså återförsäljaren och inte bosch du ska hävda din rätt mot. Bosch har ingen laglig skyldighet gentemot dig så länge återförsäljaren finns kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.