Har väldigt nyligen köpt en ny TV. Samsung UE40F7005XXE heter den.

Problemet är att den slår på sig själv vid olika tider på dygnet:x

Har pratat med säljaren på Elgiganten som verkar någorlunda kompetent. Han ser ut som ett frågetecken???????

Jag har försökt gå igenom alla *#%&¤ menyer efter misstänkta timers och hittar inget.

Nån som har nåt tips?
 
L
Vet att en del tvapparater söker efter uppdateringar till digitalboxen... Min slog på sig också. Det var en Samsung. Kolla om det finns nån option om att den ska söka efter uppdateringar automatisk och slå av den
 
Har du något i närheten som ger ifrån sig IR-signal? Prova att täcka över IR-ögat på tv'n.
Fortsätter fenomenet då, härja med EG om en ny tv!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Du har ingen dator kopplad till tv:n ?
Grabbens tv blir som din då han har den inkopplad i datorn för att kolla film.
Den kan starta när som helst bara datorn är på.
 
Den tv:n har väl både röstkontroll och rörelsekontroll? Det är inget sånt som spökar?
 
Vår fjärrkontroll strulade och skickade signaler till tv i tid o otid, brukade vända fjärren så den pekade bort från tvn när vi inte var där. Värt ett försök?
 
Är tv:n nyare än 30 dagar så lämna igen den och plocka ut en ny. Elgiganten har 30 dagars öppet köp där du får pengarna tillbaka utan problem.
 
  • Gilla
rca1959
  • Laddar…
Göm fjärrkontrollen i ett annat rum, den kan sända IR signaler om den skadats av t.e.x. ramlat i golvet.
 
Har du kanske någon granne som skojar lite med dig kanske...
Hört att det kan vara populärt bland småungar att samla ihop fjärrkontroller och ge sig ut och byta kanal hos grannskapet.
Fast detta kanske var mer populärt när jag själv var liten än nu, nu kanske ungarna inte orkar gå ut...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Zixten skrev:
Har du kanske någon granne som skojar lite med dig kanske...
Hört att det kan vara populärt bland småungar att samla ihop fjärrkontroller och ge sig ut och byta kanal hos grannskapet.
Fast detta kanske var mer populärt när jag själv var liten än nu, nu kanske ungarna inte orkar gå ut...
Kompisen hade en sån klocka när vi var små och var ute o busade he he

Alltid lika kul och byta kanal och tjuvkika på hur förbannade dom blev efter ett tag 😄

Eller jag menar... Jag känner en som gjorde så 😉
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Zixten skrev:
Har du kanske någon granne som skojar lite med dig kanske...
Hört att det kan vara populärt bland småungar att samla ihop fjärrkontroller och ge sig ut och byta kanal hos grannskapet.
Fast detta kanske var mer populärt när jag själv var liten än nu, nu kanske ungarna inte orkar gå ut...
Tanken har slagit mig, så jag fällde ner persiennerna. Bor på 2:a vån i stan.
 
Är det ofta tidigt på morgonen på sidan av huset där solen går upp?
Jag har haft 2 TV apparater som går igång själv vissa tider på året då solen går upp. IR är ju värme.
De TV gick igång oavsett hur signalen var modulerad, vilket gjorde att solens värme räckte.
 
Tack för alla förslag.

Uppdatering:

Stänger nu också av sig själv.
 
TLovskog skrev:
Är det ofta tidigt på morgonen på sidan av huset där solen går upp?
Jag har haft 2 TV apparater som går igång själv vissa tider på året då solen går upp. IR är ju värme.
De TV gick igång oavsett hur signalen var modulerad, vilket gjorde att solens värme räckte.
Nej. Tidigt på morgonen har hänt, men då är solen på andra sidan huset.
 
perkaby skrev:
Den tv:n har väl både röstkontroll och rörelsekontroll? Det är inget sånt som spökar?
...som funkar uruselt. Har kameran i dolt läge så den ser mig inte. Röst? Är tveksam då det kan hända när vi är i köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.