MTech skrev:
Jag får nog snarare säga att jag hatar mig själv som trodde att allt var så enkelt och gick fort och lätt:p 3år senare och 250tusen spräckt budget har jag en helt annan syn och kunskap om hus:what::D
Det stämmer in även på mig...
 
...tapetserade med nån grästapet nångång under 70-80talet.
...för att de använde kontaktlim som tapetklister?
...limmade heltäckningsmatta på trappa och direkt på betonggolv.
 
D09
För att han inte asfalterade grusvägen ;)

Att han valde en snållösning på garageplaceringen
 
Jaja.

Att h*n tagit för mycket betalt för huset...
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
bonnier skrev:
...låtit bli att ta hand om 5000 kvm tomt under ett par år (= ogräsparadis)
inte lyfta ett finger mot trädgården, garage, fasad eller huset överhuvudtaget på sisådär 10-15 år.
 
Det sitter kakel och klinker överallt både inne och ute. Kvaliteten på jobben sträcker sig från helt ok till uselt. Vidare är en uteplats inramad av en ful och inte färdigställd mexitegelmur. Han tyckte det var en bra idé att täppa till en oanvänd skorstenspipa med en hink betong. Men som sagt: Irritation är bättre ord än hat.
 
Lämnade 45 ton järnskrot utspritt runt gården.
 
bax skrev:
Lämnade 45 ton järnskrot utspritt runt gården.
45ton järnskrot är värt en jäkla massa pengar ;)
 
Absolut inget elakt. Detta är med glimten i ögat,
Förra ägaren kunde tagit bort thujan så jag kunde sluppit det :p
 
Jag ska nog sluta svära och bjuda hem dom vi köpte av på kaffe och bullar.
Henrik.
 
öringen skrev:
45ton järnskrot är värt en jäkla massa pengar ;)
Nu ja, inte då.
Då var det 10 öre/kg. Tre år senare var det 2kr/kg, men då hade jag redan städat :(
 
Atom skrev:
Jaja.

Att h*n tagit för mycket betalt för huset...
Nja...då skulle du väl inte köpt huset från början.....;)
 
- att de kaklade utsidan av badrummet istället för insidan (kanske var det bra då det var fult kakel).
- att de fyllde upp poolen med stora stenar som sedan kom upp genom gräsmattan som ersatte poolen.
- att de målade de gamla torra fönsterna med klarblå plastfärg utan något underarbete.
- att de byggde en brandtrappa fram för ett fönster som nu inte kan öppnas och putsas mellan de kopplade bågar.
- att de byggde en gigantisk jordhög för att man i ögenhöjd kunde fota fåglar som satt på den (bra ide men jobbig att bli av med)
- att de fyllde torpagrunden med så mycket vattenrör att man inte kunde komme åt läckande avlopp utan att ta bort vattenrör till halva huset.

Det meste visste vi om så vi hatar absolut ingen, men man blir lite trött i bland:)
 
  • Gilla
stice och 1 till
  • Laddar…
... för att huset var totalrenoverat från golv till tak och jag har därför inget att göra...
 
tompas11 skrev:
... för att huset var totalrenoverat från golv till tak och jag har därför inget att göra...
Du kommer hitta saker att åtgärda, var så säker.
 
  • Gilla
NinjaSatan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.