Min Padda tycker tydligen inte om formatet på tabellen.
 
Får väl ta på mig skammen då jag tror att jag började kolla statistiken för att se vad jag kunde förvänta mig.
indegotid.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har flyttat ner tider under tabellen för vissa som jag inte tror har haft minst 4 fullständiga klippningar som sägs behövas för att klipparen ska ha lärt sig området tillräckligt bra.
 
Eriksgatan
950 kvm på 7,5h som det nu ser ut (7.25h;7.00h;7,50h de senaste 3 ggr)
 
Eriksgatan skrev:
950 kvm på 7,5h som det nu ser ut (7.25h;7.00h;7,50h de senaste 3 ggr)
Den noteringen lär ge ett väldigt fint streck i diagrammet :)
 
Verkar som min ligger stabilt på 5 timmar och 15 minuter nu (senaste 3 klippningarna)och jag har ca 650 till 700kvm tror jag.
Så 5,25h på 650kvm för min del som du kan lägga in i diagrammet pgerts
 
Tyk1 skrev:
Så 5,25h på 650kvm för min del som du kan lägga in i diagrammet pgerts
Om ni tjatar så.
indegotid.jpg
 
  • Gilla
rcjofo och 2 till
  • Laddar…
:( min klipper ju inte alls nu :(
 
Jo det gör den. Telefon från Bosch och Cheapy idag efter jobbet. Nytt nätaggregat att hämta.
O vet ni va?
Jo den tuggade igång direkt. Vände rätt, kantklippte rätt o e ute o går just nu. Allt ser rätt ut hitintills.
Då e ju frågan.......är nätagg. orsak till mycket av dom problemen vi har här? typ gå över linan, sluta kantklippa och div. konstiga fel?
Ja inte tappade bakhjul.....hehe
För isf så får bosch lägga in en order på en del nya nätagg. till oss.
Jag kommer att köra rätt många gånger nu de kommande dagarna och jag återkommer mer rapport.
Fast leker man med tanken så styrs ju väldigt mycket av slingsignalen....o om den svajar eller tom klipper så klart klipparen blir yr. (onykter) o det vittnar ju en hel del av er ju om.
Föresten så tackar jag Bosch o Cheapy Halmstad för bra service igen!
 
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
Ganska tragiskt om det skulle visa sig att det är som du säger, dvs att många av de förvirrade robotarna är det pga dåliga nätaggregat.
 
Ja det e rätt tråkigt om det e så, Då kan man ju undra hur tråkigt Bosch/Jonatan tycker det är i så fall.
Säkert inte helt lätt o räkna ut att nätagg. får ett sånt symptom. Lite som o leta elfel i en bil.......inte helt lätt.

Men man får se det från den ljusa sidan och då får vi förhoppningsvis bocka av det felet. Hoppas oxå att Bosch tar våra idéer som sammanställdes här i tråden till utvecklingsavd. Här va många bra tankar och idéer.
Så....solen lyser i Halmstad just nu, klipparen funkar, helgen ska bli fin, så man kan bara inte va sur en sån här dag.
 
  • Gilla
lilytwig och 2 till
  • Laddar…
A
NamnStorlek m2Tid
rcjofo
2501 tim
meanmike25050min
ecb 1003502*0,5 tim?
Bosse Indego
400
2 tim 45 min
dr ost6003t 45m
Tyk1
650-700
5 tim 15 min
plaggis7508 tim
dennisson8002*14 tim?
ensamgud100010 tim
waxinator110030 tim
martinbj120012tim 45min
Procentaren10009 tim 50 min
Abki
600
12-14 (1:a klipp)

Lagt tabellen så att det går att citera nu, samt kompletterad in några nya.
 
Kommer hem idag och ser att skiten kört över kanttråden. Har precis samma fel som "frav" nämnde tidigare att den vänder åt fel håll och kör över kanttråden. Har hänt ett par ggr tidigare och flyttat tråden lite men det spelar ingen roll då den inte ska vända åt fel håll. Ringde Bosch men deras "expert" var tillbaka imorgon.

Har haft småproblem med den hela tiden sen köpet i april.

Ibland fick jag nån fel kod att signal saknades från kanttråd.
Sen att den vänt åt fel håll och över tråden.
Sen stannar den alldeles för ofta och tänker. När den sen väl kör iväg så gör den det flera meter utan att klippa...

Tror jag kommer skicka in den senare i höst för service/rep/uppgradering. I vår blir det att få igång den tidigt. Får jag inte rätt på det då så blir det reklamation eller hoppas att den blir stulen. Hoppas då bara att tjuvarna inte hittat till denna tråden för då lär jag få dras med den ytterligare...
 
Fascinerande :)
Har inte varit inne på denna tråden sedan i våras. Och det är fortfarande samma typer av diskussioner hur/varför Indegon inte fungerar eller beter sig som den gör. Bosch måste ha sparat mååånga kronor på er entusiaster som härdar ut och lägger ner oändligt med timmar att testa och rapportera. Skönt att idealister fortfarande finns!
 
Kung_Klas skrev:
Fascinerande :) Bosch måste ha sparat mååånga kronor på er entusiaster som härdar ut och lägger ner oändligt med timmar att testa och rapportera. Skönt att idealister fortfarande finns!
Nu er vi alla högt lönade fabrik kjørare og vi egnar oss mest åt statistik og forsøker å sette nya klipprekord :cool:
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
Jajamän nu är det finlir. Snart kan vi byta, nej inte byta utan komplettera, vår gräsklipparpilsner med en god konjak och bara njuta av att klipptiderna sjunker. Detta är min förhoppning i alla fall. Indegon bör vara tillbaka, efter performance-trim på Bosch, i morgon,
 
  • Gilla
Tyk1 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.