Ja men mina funderingar var nog mest att det hoppa från 350 till 500 och sen står det still trots "många intresserade" nåväl vi har is i magen ett tag till
 
Samtidigt är skillnaden mellan 350' och 500' inte större än 500:-/mån räknat på räntan...och då är det fortfarande 75' under begärt pris så nog är det någon mer intresserad på plan.
 
Om 575000 är utgångspriset så låter 500000 som ett rimligt bud som säljaren kan acceptera. Om marknadspriset däremot ligger kring 350000 så kan det nog ta ett bra tag innan säljaren accepterar det.
 
Ja det är mycket som måste tänkas på här vad det i start skeendet kostar värme system, handpenning mm. Och sen vad det totala lär landa på huset måste tilläggs isoleras så småningom tex och möjlighet till en verksamhet vad finns det för möjligheter i området. vi har räknat ut vad vi kan ge nu för att fixa det utan en risk att gå back så får vi se vart det slutar. ....
 
Både 300000 och 350000 får man ju i sammanhanget nästan se som skambud. Det lät i ett inlägg som om en bank också var inblandad i försäljningen, så är det i princip en tvångsförsäljning? Då kan ju den som lagt 500000 pratat med banken och kommit fram till att det är en nivå som de kan leva med.
 
Nu är tydligen högsta budet 800 000:- enligt hemsidan.
 
-MH- skrev:
Nu är tydligen högsta budet 800 000:- enligt hemsidan.

Se där ja, det börjar röra på sig.
Ett nytt lukrativt "boende" på gång kanske.

Only the sky is the limit.


Men jag förstår Saalina, jag gillar också den enkla stilen.
Enkel grusväg, lite gräs, inte massa rabatter och sist men inte minst:
Inga Rhododendronbuskar :)
 
Redigerat:
Ha ha ja mäklaren ringde mig igår. Jag sa att där går min gräns för idioti. Du kan få ett nybyggt hus på 400 kvm gångavstånd till sjö närmre uppsala för det priset och ja den tomten är lika stor utan massa buskar att sköta :). (Om du räknar med 800 tkr plus nytt värme system.) Jag är nog för mycket av realist och tänk om men kollar man vad huspriserna ligger på i området och vad du behöver lägga ner för att få det i skick lär du aldrig få några pengar åter om du tvingas sälja.
 
saalina skrev:
Ha ha ja mäklaren ringde mig igår. Jag sa att där går min gräns för idioti. Du kan få ett nybyggt hus på 400 kvm gångavstånd till sjö närmre uppsala för det priset
?? :eek:
 
Visa mig gärna ett nybyggt hus på 400 kvm, på hyfsat stor tomt och med gångavstånd till en sjö, för 800 000 kr. Det låter som ett fynd!
 
Nä inte fullt så billigt jag räknade med 800.000 nytt värme system och annat fix så lär det landa på lite över miljonen har länkat till den nya kåken tidigare
 
Nybyggt på 400 kvm börjar ju närma sig 5 miljoner vid låg standard. Mer om det ska vara lite lyxigt. Plus tomt och alla andra avgifter ovanpå det. Och på hur många ställen skulle du idag få bygglov för ett hus på de ytorna om man inte bygger mitt ute i skogen någonstans?
 
Nu är huset i länken som saalina uppgav tidigare borta, så man får anta att det var fler som tyckte att 400 kvm nybyggt hus för 800 000 var ett fynd...
 
b8q skrev:
Nu är huset i länken som saalina uppgav tidigare borta, så man får anta att det var fler som tyckte att 400 kvm nybyggt hus för 800 000 var ett fynd...
Bör ju då varit någon form av problem med huset? Felbyggt,mögelskador, saknat bygglov eller annat som krävt dyra åtgärder eller dragit ner priset till i princip tomtpriset.

Är det detta huset? http://www.booli.se/bostad/villa/ostervala/lindsbro+635/1436879/maklare

Nybyggt och nybyggt. Ett udda hus, mitt ute i skogen med någon form av stor samlingssal i. Byggt 2006. Det kallar jag inte direkt nybyggt.

Typkoden för det huset är ju också 426 Industrienhet, annan tillverkningsindustri. Så egentligen ingen bostad. Där får man väl inte bo, inte permanent iallafall?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.