Då min man är arkitekt vill vi förstås bygga arkitektritat på tomten vi äntligen hittat, men skulle gärna anlita en "husfabrik" för själva byggandet. Funderar på t ex Willa Nordic och Trivselhus, men har inte så mycket koll ännu.

Någon som har erfarenhet av liknande projekt och/eller några tips? Gärna priser oxå förstås..!
 
Du kan jo kolla med tex. "Calle Anka" här på forummet. Han håller på som bäst just nu med sitt bygge.

Han har själv ritat huset (antar att arkitekten har fått vare med på ett hörn), och har anlitat Trivselhus till att göra grovjobben. Så absolut går detta.
Jag vet att Trivselhus och Wila Nordic som du nämnar båda gör detta, och det finns helt säkert många fler. Snart har du säkert många namn på listan här ;)
jag har ingen erfarenhet av andra husfirmor, men vi bygger själv med Trivselhus just nu, och är än så länge mycket nöjd med båda TH's agerande och våra hantverkare!

Vänligen

Jan
 
Hammarn

Hej Hammarn! Snälla berätta lite om Karlssonhus och hur det fortlöpte? vi hr dem högst upp på önskelistan för närvarande...
Var bygged du?

M V H Lou
 
Spännade att höra era erfarenheter. Hoppas ännu fler hänger på!
 
Hej,
Har byggt med Lapplihus och vill gärna slå ett slag för dom. Jag byggde själv inte arkitektritat men vet att det inte är några problem. Vi blev mycket väl bemötta av framförallt säljaren men även av representanterna från Finland som kom och tittade till bygget då GBG-området är helt nytt för dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.