Klippt häcken med grästrimmern (y)
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Pangat dit två reglar och nedersta trappsteget i källartrappen. Tyvärr verkar stommen stå direkt mot betonggolvet och är därför lite rötskadad på ena sidan. Aja, det har ju hållt i 56 år så det håller säkert 10 till utan problem. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Köpt flytspackel, cellplast m.m

Imorgon ska det formas ett acktankunderlag :)

Kan inte sluta väl he he
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Jag har fått exsambon att klippa gräset....
Hur gjorde du då? :x
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Gjorde en sista insats för att få ihop den sista biten av avloppet till lilla toaletten.....det var när jag låg under huset som jag insåg varför jag inte gjort detta tidigare och även haft tanken på att ta hit en rörmokare...fy fan vad jag hatar att hålla på med avlopp när det är trångt..mörkt och svårt att få fall... :mad:
Men nu är det iaf klart..har även köpt ett handfat...så nästa gång som det blir dåligt väder och lusten för detta infaller sig samtidigt så blir det nog klart....
 
Enk Projektet skrev:
Hur gjorde du då? :x
Yrkeshemlighet! :D
 
xdigger skrev [bild]Jag har fått exsambon att klippa gräset
Pojkvännens kommentar när han läste detta: "Hm, om jag får mitt ex att göra klart badrummet, så ser du till att ditt ex gör klart köket, ok?"
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Fick leverans från Benders igår men då stog spöna i backen. Men idag skiner solen så bygget av stödmur fortsätter :)
 
Regnar som faen här. Vad kan då vara bättre än att storstäda verktygsrummet och sortera ALLA lådor. Blir en vända till tippen med gammalt fix och torra målarburkar.
 
Har inte gjort nåt med huset, men jag har beställt termostater samt ventiler till alla element på övervåningen samt lite rördelar till badrummet från Rinkabyrör. :) Själv är bäste dräng, undrar vad det hade kostat att få det gjort av en rörpulare.. Troligen inte billigt alls! ;)
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1375290965.718014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375290980.801134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375290996.667688.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375291015.784454.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart ska vattentanken få ett hem :)
 
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Håller på med köksrenovering, idag blev en mellandag så jag har bara 1) ringt elektrikern 2) målat tre radiatorer och 3) burit ut en lådhurts. I morgon blir skall diskbänken ut och så blir det sockelbygge om allt går som det ska.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
*Gjort en inköpslista på material jag behöver för att byta 3 små fönster i gillestugan.

*Börjat ånga bort juteväven som sitter på väggarna i gillestugan, fann rätt teknik till slut som gör att det gick riktigt fort.

Började med att lossa en munstycksbredd upptill för att få stadigt grepp med högerhanden. Sedan är det bara att mata på genom att med vänsterhanden föra munstycket nedåt samtidigt som högerhanden stadigt river väven nedåt.
Det satt duktigt fast men tricket är precis som när man ångar bort tapeter att man måste skrapa undan tapeten eller väven samtidigt som man behåller ångtrycket på ytan. Annars greppar limmet igen och det går skittrögt.

*Beställt hem rörmokare som ska flytta ut ett element från väggen så jag får plats med Platon, regel och panel bakom.

*Bokat besök från kaminfirma för att sätta in en insats i öppna spisen

*Bokat radonsanerare för att dra rör i gillestugan, endast i förebyggnadssyfte för att slippa riva upp det kommande nya golvet
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
* Sågat ner några granar och mindre träd. Avgrenat dom och kapat stammarna i småbitar lämpade för vedpanna.
* Städat upp allt helvetes ris som blev. Samt flyttat en gammal enorm hög med grenar och stammar som legat länge inne på tomten och orsakat sjukdom bland växande träden. Så allt är nu i en gigantisk stor hög. Tack å lov att man har traktor.
* Beundrat huset/tomten flera gånger nu när det blev så luftigt och fint.
* Belönat mig med en mjukglass.

7timmar ute.. :x
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
IDAG har jag bestämt mig för att i morgon skall jag spika och isolera taket i snickarboa :)
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.