R
okej, ja de får nog bli elementfärg om ingen tycker detta verkar galet.
 
nemlan skrev:
Snickerifinish är gjord för att man snabbt och snyggt ska kunna måla lister osv utan rinningar och långa torktider, men absolut inte på hyllplan eller ställytor, som RB skrev, eftersom de behöver en betydligt hårdare yta.
Håller med om att snickerifinish är en bra färg för just lister, foder, dörrar etc. Har använt en liter nu ikväll :)
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
R
och vilken färg har jag på ytterdörren? :) Den är från 90-talet och är slät vit. Är det fönsterfärg man använder och skumroller igen?
 
  • Gilla
Lördag hela veckan
  • Laddar…
R
Hej, tänkte bara meddela att jag målade om min dörr som blivit missfärgad. Köpte Beckers Snickeri/fönsterfärg och blev grymt överaskad hur bra resultatet blev. Använde mig av en högkvalitativ skumgummi roller och färgen var antikvit. Den blev som ny! Se bild.
IMG_20130625_201140 (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robris och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
Har du målat insidan av dörren också?
 
R
Yes, de gjorde jag. Den hade ju blivit lite gulaktig i färgen med åren och lite missfärgad så detta gjorde faktiskt dörren som ny faktiskt, grymt bra.
 
Kul! Bra jobbat!

Ska försöka hinna med att måla mina dörrar i sommar men de är nog i sämre skick än din dörr. Svarta dörrar från -85.

Använde du samma färg på insidan av dörren?
 
R
Yes, samma färg på insidan, den gick att bryta till valfri kulör men jag tog standard antikvit. Har bara gjort en strykning hittils, tänkte köra en till idag. Sen ger jag mig på garageporten också då den blivit beige.
Något som börjat bli populärt verkar vara att göra dörrar i vinrött men det kändes lite för järvt för oss.
Till köksskåpen blir det antikvit elementfärg, blir de lika bra har vi sparat rejält med pengar istället för att byta ut allt.
 
R
Nu målade jag även garageporten, kanonfärg detta, ska posta bilder senare.
 
R
Måste tipsa er om Beckers färger för att måla yttedörrar och köksluckor. Våra luckor på landet blev som nya med Beckers och det finns en motsvarande med antimögel för ytterdörrar, ser ut som helt nya, som om de är spraylackerade! Obs ha en bra högkvalitativ skumroller, de fixar allt. Köket känns som nytt för 200kr!Elegant Aqua Lackfärg Halvblank

5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
daniel_cw
  • Laddar…
Snyggt!

Nu blir jag själv sugen på att måla! Tack för inspirationen! :)
 
R
Ja den är skön o jobba med
 
Roland112 skrev:
Hej, tänkte bara meddela att jag målade om min dörr som blivit missfärgad. Köpte Beckers Snickeri/fönsterfärg och blev grymt överaskad hur bra resultatet blev. Använde mig av en högkvalitativ skumgummi roller och färgen var antikvit. Den blev som ny! Se bild.
Någon mer som har erfarenhet av Beckers Snickeri/fönsterfärg?
 
R
i butiken sa de att en fin pensel är de man brukar köra men även bra skumgummiroller var ok. SKumgummirollern tyckte jag var klart överlägsen.
 
Har registrerat mig nästintill bara för att berömma dig Roland112 - det är ovanligt men oerhört uppskattat med den typ av uppföljning du levererar i denna tråd. Både att fråga om råd, komma med ytterligare egen information och slutligen följa upp med resultat och bilder. Stort tack!

Själv håller jag på att renovera garderober och köksskåp i original från 1947, platsbyggda. Luckorna körde jag lackfärg med roller ca 1 år sedan. Håller tämligen fint, men enstaka ställen där det blivit upprepade slag (t ex mot beslag från annan lucka) har det blivit avslaget. Inget jag inte räknat med.

Insidan har vi dock avvaktat med, eftersom jag inte kommit på hur jag ska göra med. Bakstycke finns ej, utan det är direkt mot skrovlig vägg. Hyllplanen är omålade. Det är lite ofräscht vilket är varför jag gärna vill måla dem invändigt med vit färg. Alltså behövs en bra, vit färg som tål tyngd från porslin et c, helst torkar färdigt snabbt (<2 dygn), och är lätt att applicera. Helst skulle jag vilja ha en färg som går att applicera med spruta/spray, för då skulle jag lätt även få med vinklarna samt väggen längst bak i skåpen.

Elementfärg samt Beckers Elegant Aqua Lack har båda föreslagits i denna tråd. Går det att spraymåla med Beckers? Finns annars lämplig elementfärg som någon har erfarenhet med?
 
  • Gilla
Patrik Öster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.