Jag har 1100m2 som det tog drygt 30 timmar att klippa (men där var många långa tänkarpauser).
 
Här kommer en film på min trädgård på 899 kvm och ca 750 kvm gräsyta. Det tog ganska exakt 8 timmar inkl laddning idag innan den gick in och sa att den var klar.

Har en enda markerad ö, hallonrabatten bakom stora äppleträdet.

2012 SW 5.7 build 4xxx

http://www.youtube.com/watch?v=pg2xMcc7YFc&sns=em
 
Inga öar runt sandlådan, eller gungorna? hur funkar det med småbuskarna på framsidan?
 
Uppdaterar listan har sorterat den på storlek.

NamnStorlek m2Tid
rcjofo2501 tim
ecb 1003502*0,5 tim?
plaggis7508 tim
dennisson8002*14 tim?
ensamgud100010 tim
waxinator110030 tim
martinbj120040 tim
dr ost5 tim
 
plaggis skrev:
Här kommer en film på min trädgård på 899 kvm och ca 750 kvm gräsyta. Det tog ganska exakt 8 timmar inkl laddning idag innan den gick in och sa att den var klar.

Har en enda markerad ö, hallonrabatten bakom stora äppleträdet.

2012 SW 5.7 build 4xxx

[länk]
Man kan ju undra hur den klarar rutchkanan. Min är svår - den vill gärna kliva upp och lyfta ett hjul eller gå in bakvägen under och kila fast sig. Det är nog enda hindret som jag behöver tråd runt - eller där det är mera tvunget än att bara justera förutsättningarna som runt buskar som den verkar klara hyfsat.
 
Martinbj skrev:
Inga öar runt sandlådan, eller gungorna? hur funkar det med småbuskarna på framsidan?
Inga öar runt sandlåda eller gungor. De små buskarna kör klipparen emot och vänder.
 
pgerts skrev:
Man kan ju undra hur den klarar rutchkanan. Min är svår - den vill gärna kliva upp och lyfta ett hjul eller gå in bakvägen under och kila fast sig. Det är nog enda hindret som jag behöver tråd runt - eller där det är mera tvunget än att bara justera förutsättningarna som runt buskar som den verkar klara hyfsat.
Klarar rutschkanan fint. Har dock inte sett hur den gör det live.
 
Eriksgatan
Har idag hämtat ut och installerat Indego No. 6 i ordningen. Den här gången gick det på en vecka trots semestertider så man får tacka HB & Bosch för snabb service. Tog bilder på knivinfästning: (nästan konstnärliga tycker jag själv...) DSC01505.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC01506.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
[video=youtube_share;DgHEKDQyl2Q]http://youtu.be/DgHEKDQyl2Q[/video]
 
Eriksgatan skrev:
Har idag hämtat ut och installerat Indego No. 6 i ordningen. ...
:screwy: Får du en ny klippare vid varje service ?
 
Snygga bilder och video. Det ser ut som på min tycker jag. Jag har väl inte kollat så i detalj. Vässade du bladen direkt? De är väl lite runda och känns som sintrade/blästrade?

Undrar om det finns en "önskelista" över förbättringar man skulle vilja ha....
Jag tycker att min har blivit något mera känslig för "lyft hjul" och det är ju en sådan sak som borde kunna fixas med ett filter i mjukvaran så att kortare tid, typ mosvarande någon decimeter, skulle ignoreras. Det känns som att klipparen någon gång startar lite hårt så att båda framhjulen lyfter lite, men då stannar den genast, funderar och fortsätter vilket ju är bra.

En annan sak som jag läst om men inte vet om det är för denna är att klipparen i kartan kan lägga in klippmotstånd så att den klipper lite oftare där det är mera tillväxt. Jag har typiskt mera växt i gräset närmast huset där det är lite skugga än mitt på stora ytor där solen skiner och marken är torr. På de ställen är det i stort sett alltid kort och fint gräs för där går klipparen snabbt och tyst. Dessutom så är det ju förstås enklare för klipparen där det inte finns några hinder i vägen.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Eriksgatan
Waxinator skrev:
:screwy: Får du en ny klippare vid varje service ?
Nope, bara varje gång jag öppnar munnen... :)
 
Eriksgatan skrev:
Nope, bara varje gång jag öppnar munnen... :)
Jo, vissa har talets gåva och räds inte för att använda den... :D
Jag noterar att skruvfästena sitter förhöjda från tallriken. Mina knivar gick emot tallriken när jag snurrade dem (eller så ser det bara så ut...).
 
Redigerat:
Eriksgatan
Waxinator skrev:
Jo, vissa har talets gåva och räds inte för att använda den... :D
Jag noterar att skruvfästena sitter förhöjda från tallriken. Mina knivar gick emot tallriken när jag snurrade dem (eller så ser det bara så ut...).
Jorden skola visserligen tillhöra de saktmodiga, men med gräset förhåller det sig nog tvärtom...
Är din 75 db märkt 2013/04? Denna är märkt 2013/06.
 
Eriksgatan skrev:
Jorden skola visserligen tillhöra de saktmodiga, men med gräset förhåller det sig nog tvärtom...
Är din 75 db märkt 2013/04? Denna är märkt 2013/06.
Hur går det mes din nya klippare och brölandet ?
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Hur går det mes din nya klippare och brölandet ?
Än så länge sköter den sig. Den har bara klippt 5h sedan kl. 10 i förmiddags varav det mest varit klippning "i luften", dvs på maxhöjd och just nu på nivå 8. Hade klippt ned till 4 före inlämnandet och gräset hade inte växt så mycket under veckan. Så den brölar inget ännu och kör därför också riktigt fort. Klipper mest hela tiden och tänker alls inte mycket, vilket är typiskt för 5167. I morgon får den klippa på nivå 6 så får vi se hur det går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.