Det är nog mest att man vill ha en bit rak kabel så klipparen "lajnar" upp rakt, funkar ju klockrent på HQ eftersom den oftast följer guide som i exempel ovan, min Robomow hade fått problem med en sån installation som ovan, den vill gärna ha en meter rakt.
 
Jag laborerade lite igår och Honda verkar inte gilla lösningen ovan.
Ska prova lite med kortare slinga så man kan låta den gå som den vill utan att behöva ta helA varvet.
 
tompathepilot skrev:
Det är nog mest att man vill ha en bit rak kabel så klipparen "lajnar" upp rakt, funkar ju klockrent på HQ eftersom den oftast följer guide som i exempel ovan, min Robomow hade fått problem med en sån installation som ovan, den vill gärna ha en meter rakt.
Vår Wiper ska också ha rakt innan, men vi har ändå en liknande lösning med laddstationen under altanen. Det är bara att lägga slingan så att den precis innan laddstationen svänger ut på gräsmattan, gör en 180 graders U-sväng och sedan rätt in under altanen.
 
Eriksgatan
M J skrev:
Vilka robotar har laddstationer som måste ligga parallellt med begränsningstråden, dvs där den ansluter både framifrån och bakifrån? Har någon sett ett bygge för en sådan?
Bygge #23 i denna tråd bör kunna fungera för en Bosch Indego, även om jag nog hade satt lite värmerörsisolering på den yttersta stolpen för att inte skrapa klipparen.
 
Redigerat:
Jag behövde bygga något för att skydda mot insyn till vår Automower 305 så det blev ett blomlådegarage. Blomlådorna går att lyfta ur liksom hela locket. Jag strimlade en gummiduk från Biltema som fick bli själva porten och döljer klipparen. Tanken är att blommorna skall växa till sig och hänga ner lite över porten.

Har ritat in hur jag dragit begränsningskabeln och guide. Som ni ser är installationen inte helt enligt intruktionsboken då laddstationen är placerad i ett hörn, utrymmet till höger och vänster är mindre än vad Husqvarna rekommenderar men det funkar finfint så långt.

Robotgarage.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Robotgarage_toppvy.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Övningssnickarn och 10 till
  • Laddar…
Riktigt tjusigt!!
 
Grymt tjusigt, nu börjar man bli lite inspirerad!
 
I
Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
Väldigt fint bygge.
Jag är nybliven ägare till en automower och jag ska också försöka bygga ett litet krypin till den (ej döpt än).
Hade verkligen uppskattat om någon ville skicka måtten man måste hålla sig till. Tänker på storleken på ingången etc.
 
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
[video=youtube;XlI7mFPkBJA]http://www.youtube.com/watch?v=XlI7mFPkBJA&feature=youtu.be[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
fredrikru
  • Laddar…
Micke_vb skrev:
[länk]
Länken funkar inte, kommer bara till nån inloggningssida...
 
  • Gilla
Jeanette A
  • Laddar…
[video=youtube;NBfjbBVsReE]http://www.youtube.com/watch?v=NBfjbBVsReE[/video]

[video=youtube;xofv5oyxW7k]http://www.youtube.com/watch?v=xofv5oyxW7k[/video]

Ska väl målas :p
 
  • Gilla
Vintergatan7 och 2 till
  • Laddar…
Då får jag visa mitt nybygge också..:D

[video=youtube;wczgtZONsJU]http://www.youtube.com/watch?v=wczgtZONsJU[/video]
 
  • Gilla
Gaffe och 2 till
  • Laddar…
Hej SvPa
Det ser superbra ut!
Tänker själv bygga ett "garage" men med tankarna jag haft hittills hade det blivit ett jätteschabrak till hus. Ditt ser väldigt nätt och lagom ut , vad har du använt för material?
Mvh
Toomaster
 
Toomaster skrev:
Hej SvPa
Det ser superbra ut!
Tänker själv bygga ett "garage" men med tankarna jag haft hittills hade det blivit ett jätteschabrak till hus. Ditt ser väldigt nätt och lagom ut , vad har du använt för material?
Mvh
Toomaster
Hej.
Gavlarna sågade jag ut av 12 mm formplyfa, sedan köpte jag bastupanel och klädde sidor och gavlar med.
Inget märkvärdigt, som vindskivor och knutbrädor använde jag gratis ströläkt jag plockade till mig hos Beijers..(ligger i drivor oftast)
I botten har jag lagt en tryckimpregnerad 2x2" regel, (den svartmålade sockeln)
Taket tog jag från en korrugerad plåt, fick köpa en plåtbit och lägga på nocken
Spikade ihop garaget den på nån dag, målningen tog mera tid :D

Skärmavbild 2013-06-27 kl. 15.10.29.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Övningssnickarn och 5 till
  • Laddar…
SvPa: Saknar bara en profilsågad och vit-/svart-målad Snobben på taknocken... ;-)
...särskilt med tanke på den gula hundkojan...
 
  • Gilla
PeeWee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.