Hej jag inhandlade en 127 idag och när plokade upp den ur katogen så låg det en skruv i klipparen och rasslade.
När jag öppnade klipparen så såg jag även en flatkabel med kontakt som inte var kopplad är den till för extrautrustning såsom larm mm???? shocked.gif

 
Det låter som om någon har öppnat din klippare tidigare alternativt har kabeln lossnat när du själv lyft på kåpan. Den flatkabeln skall sitta på moderkortet men är för kort så den lossnar lätt om man är oförsiktig. Det är till displayen och förmodligen lyser inte denna upp även om du trycker på knapparna..
 
Så här såg displaykortet ut i en Wiper Joy förra året, två bandkablar.

(Någon hade även öppnat denna och satt i hop den med en kabel i kläm mellan över och underdel och därmed var klipparen inte helt tät. Det var så fuktigt i den att det stod vatten här och var.)
 
  • wiper_joy2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Om min misstanke stämmer så är det den smalare av de två kablarna du tänker på...
 
Ja det stämmer det är den smala. Var ska den sitta???
 
Yes jag hittade kontakten på moderkortet den var lite klurig att hitta.
Och displayen sken upp som en sol :cool:
Imorgon blir det att spika upp en 200-300 meter kabel.

Tack så mycket Boltis för hjälpen
 
Så lite så. Allt gått bra?
 
Japp det går kanonfint jag är hel nöjd en sån fantastisk lite gynnare.
Har dock fått justera tomten lite efter 4st fastkörningar och även skarvat om områdeskabeln
i kväll:confused: Men vafan något måste man ju pyssla med nu när man inte klipper gräset längre.:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.