bsaevik skrev:
no går den 360 grader når den kjemut av ladstasjon . går over hagen til den treffer tråden på andre siden dreier til venster. slik forsetter den i det uendelige. men å få den til å følge tråden ser ut til å være vanskelig. dette må være software feil !
har alle same software som har dette problem?
Eg harversjon er 5.7 bulid 04462
Samma problem hos mej! Jag har en ny klippare med 5.8!!!
 
Ny här, men läst mycket.
Köpte min på Bauhaus för ca 1 v sedan, 8699 med prisgaranti. Är en 2012, 5,7 med 04462, 78dB
Har en tomt på 1954 kvm och nog säkert hälften är gräs. Efter 3 dagar och 449.25 m tråd och ca 800 pinnar blev jag klar. Kartering klockren första gången men efter ett par timmar trodde jag det var något fel, förmodligen inte, men fabriksinställde den och har funkat klockrent sedan dess.
Gräsmattan ligger runt huset och var tvungen att få den att gå bakom garaget för att komma till den sista plätten på ca 200 kvm. Lyckades bra med endast 42 cm mellan trådarna på det smalaste stället. Har dock efter ett par dagar sett att den inte klippt rent på denna plätt och förstår att den inte träffar rätt där alla gånger, dock nu i dagsläget ca 80% klart även där. Den tar sig dit men inte lika ofta, får väl nalla lite på grannes tomt smile.gif

. Dock,42cm mellan trådarna funkar.
För övrigt 8 öar, stora o små, buske som potatisland.
Jag är hittills jättenöjd.smile.gif



Hmmm, undra vad jag skall göra med mina 0,75m kabel jag har kvar smile.gif
 
Har fortfarande inte kommit till skott med install här än:( Man börjar ju bli smått nervös när fler och fler har problem. Har drygt 800m2 och drygt 300m kabel så vi får väl si.. gruvar mig lite för hur jag ska lägga kabeln.. sks man "ö-a" vartenda träd/buske? Behövs det? När jag beställde min talades det om att den lär sig hindren vilket det nu visar sig att den inte verkar göra?

Slänger med en bild som jag tänkt maila bosch med frågan.. (därav svengelskan) nån som känner sig manad på en kommentar?
 
  • Garden1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
peternicklas
Gimbal skrev:
Nu kastar jag ur mig en ren chansning, men OM nu Indegon ändå på något sätt använder sig av GPS'n så vet jag att vanliga hand-GPS'er som legat väldigt länge, eller flyttats långt sedan den användes sist (eller är helt ny) kan behöva ligga påslagen uppemot en kvart tjugo minuter med fri ostörd sikt mot himlavalvet för att överhuvudtaget lista ut var sjutton den är. KANSKE är det något sådant som tokar sig? Fast då borde det iofs ordna sig av sig självt om den bara får stå och fundera tillräckligt länge innan man kör en kartering. Så det är antagligen inte detta, dessutom borde klipparen själv kunna meddela att den inte fått en fix istället för snurra i väg planlöst. Ah well...
Detta svaret fick jag från Bosch support i går:
"Indegon är utrustad med gps, dock används den inte i dagens programuppdatering.

Marginalerna i "gps-teknologin" är för stora vilket innebär att Indegon inte kan klippa med den precision som krävs då den styrs av gps."
 
jag gjorde bara en ö runt en låg rabatt som den annars skulle klippa över. träd sandlåda buskar och allt sånt kör den bara emot och vänder.
 
Jag ger upp nu efter ett tjugotal försök med omstart enligt konstens alla regler. Packar ner skiten och lämnar in den på service i morgon. Är det något jag verkligen hatar så är det när saker inte fungerar som det ska och man lägger ner flera dagars arbete utan något som helst resultat!
Det vore intressant att se någon statistik på hur många klippare som funkar respektive inte funkar felfritt. Här inne känns det som att problemexemplaren är oändligt många fler än de fungerande, men det hör ju förstås till sakens natur att man inte hittar hit om det fungerar.
 
Lekedal skrev:
Jag ger upp nu efter ett tjugotal försök med omstart enligt konstens alla regler. Packar ner skiten och lämnar in den på service i morgon. Är det något jag verkligen hatar så är det när saker inte fungerar som det ska och man lägger ner flera dagars arbete utan något som helst resultat!
Det vore intressant att se någon statistik på hur många klippare som funkar respektive inte funkar felfritt. Här inne känns det som att problemexemplaren är oändligt många fler än de fungerande, men det hör ju förstås till sakens natur att man inte hittar hit om det fungerar.
Kan det vara en bug i programvaran eller närheten till grannens slinga som gör att det inte fungerar. Försökte själv att installera en maskin hos en bekant och fick samma problem, men där fanns en annan robot.

Vore bra att få veta om det är programvaran som spökar.
Alla som har detta problem kan väl skriva i tråden så får vi se hur många det blir! Jag börjar!

Bekant med grannrobot.
 
OpiMaza
INDEGO skrev:
Hittade Indegons reservdelskatalog med priser! Spännande läsning!
[länk]
Jag får inte länken att fungera
 
OpiMaza skrev:
Jag får inte länken att fungera
Hm de var snabba att stänga ner länken från Bosch fungerar inte för mig heller :(
Gör ett nytt försök att finna en ny>>>
 
INDEGO skrev:
Kan det vara en bug i programvaran eller närheten till grannens slinga som gör att det inte fungerar. Försökte själv att installera en maskin hos en bekant och fick samma problem, men där fanns en annan robot.

Vore bra att få veta om det är programvaran som spökar.
Alla som har detta problem kan väl skriva i tråden så får vi se hur många det blir! Jag börjar!

Bekant med grannrobot.
EJ grannrobot.
Det är garanterat programvaruproblem. Eftersom några lyckligt lottade uppenbarligen har fått sina maskiner att fungera har jag dragit en slutsats: Det spelar ingen roll hur kort eller lång begränsningskabeln är, hur många öar eller skarvar som finns, hur skarvarna är gjorda eller om skarvarna är gjorda med originalkabel, antingen funkar roboten eller så funkar den inte. Min funkar inte.
 
Och en annan sak. När jag nu efter två dagar packar ner den i lådan igen ser jag att förankringsspikarna till basstationen har börjat rosta... Funderar starkt på att strunta i servicen och enbart reklamera...
 
Har äntligen dragit tråd och kopplat in den i strömmen. Är på avsnittet då den skall startad. Trycker in den i laddstationen och displayen tänds där det står nåt om synkronisering men sen slocknar displayen och den är stendöd. Har jag missat något? Hinner ju se att batteriikonen är full. Ska den kanske laddad några timmar?

Edit: problemet löst. Missade delen där man skulle vrida i den röda plastsaken undertill.
 
Redigerat:
KaLnAk skrev:
Har äntligen dragit tråd och kopplat in den i strömmen. Är på avsnittet då den skall startad. Trycker in den i laddstationen och displayen tänds där det står nåt om synkronisering men sen slocknar displayen och den är stendöd. Har jag missat något? Hinner ju se att batteriikonen är full. Ska den kanske laddad några timmar?
Prova med att sätta i den röda plastnyckeln under roboten. Den måste vara i för att den skall starta.
 
  • Gilla
KaLnAk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.