Eriksgatan
Hagi i GAIS skrev:
Var sitter SD kortet?
Man sätter i ett SD-kort baktill till höger (medföljer ej). Läste på ett tyskt robotforum att flera haft problem med att få gummilocket att sluta tätt efter att ha öppnat det så det kan vara onödigt att pilla med det utan att man verkligen måste uppdatera programvaran.
 
Ja ok fixat inställningen nu tror jag:eek:
Ok då får man vänta och se då. tack för svaret.
 
Eriksgatan
Dr Ost skrev:
Och angående "samma hål" så är det ju en intressant fråga, då det i instruktionsboken från maj 2012 som följer med min maskin visar en bild enligt det du säger, men i senaste versionen (nov 2012) som ligger på Bosch hemsida så ligger trådarna i vartsitt hål ([länk]). Dvs, det borde inte vara avgörande och om det är det så torde väl sista versionen vara mer korrekt....
Det var uppmärksamt! Troligen spelar det mindre roll, precis som du säger.
I instruktionsboken till den Indego jag installerade i september 2012 skulle det vara "samma" hål. I instruktionsboken till den Indego jag nu installerade och som bevisligen importerades till Sverige 2013-04-26 är det "samma" hål. Den "nya" instruktionsboken är märkt (4.7.12) nedtill på alla sidor och (2012.07) på sista sidan och är förmodligen exakt samma instruktionsbok som till den gamla klipparen. Eftersom jag inte heller kan höra någon skillnad på ljudet mellan 2012 års och 2013 års modeller och att instruktionsböckerna är desamma verkar det som att man bara har bytt ut etiketten på maskinens baksida till en med 78 dB. Observera att det i "mina" instruktionsböcker saknas uppgift om ljudtrycksnivåer under tekniska data, det står XX dB. Har någon köpare här fått en klippare där det i den medföljande instruktionsboken står 64/72 dB (samma som i den på länken Dr Ost bifogade)?
 
Redigerat:
KaLnAk skrev:
Köpte min idag på Bauhaus för 8799,12 kr efter uppvisande av priset på Harald Nyborg för 9999 kr. Det var inga glada miner men det gick ändå :)
Är det rekordet hittills? Skär i hjärtat på en smålänning som mig som gav betydligt mer för min Indego... ;)
 
Ni skriver om nåt larm?
Skall den låta när man lyfter upp den? Det gör inte min.

Hur blir det isf om den kör fast och tror att den blivit upplyft? Går tjuvlarmet igång då?
 
  • Gilla
Roggan79
  • Laddar…
Brygga skrev:
Ni skriver om nåt larm?
Skall den låta när man lyfter upp den? Det gör inte min.
Inte min heller men den gör det i mjukvaruversion 5.8 (jag har 5.7):

JF123 skrev:
Fick dock ny programvara i den nu. ver 5.8. Nu ljuder larmet när man lyfter den! :)
 
Någon härinne som har några fler detaljer om mjukvaruuppdatering på Indegon ännu ?
 
Vill ha 5.8 :)
Eller helst 7.0.....
 
M J skrev:
Är det rekordet hittills? Skär i hjärtat på en smålänning som mig som gav betydligt mer för min Indego... ;)
Nej, rekordet verkar vara 9999:- - 15% = 8499:- hos Cheapy om detta stämmer http://www.byggahus.se/forum/robotg...h-indego-10-robotklippare-75.html#post1737905
Lite förvånad över de marginaler man verkar ha på Bosch och dess maskiner eller är de desperata på att få ut sina maskiner till varje pris :confused:.
 
MBygga skrev:
Nej, rekordet verkar vara 9999:- - 15% = 8499:- hos Cheapy om detta stämmer [länk]
Lite förvånad över de marginaler man verkar ha på Bosch och dess maskiner eller är de desperata på att få ut sina maskiner till varje pris :confused:.
Något som jag också reflekterade över. Finns säkerligen väldigt god marginal på de. Säljs de officiellt för 15.000kr så är inköp gissnignsvis 7500-8000kr, kanske ännu lägre för de stora varuhusen som Cheapy, Bauhaus, HaraldNyborg m.fl.
 
mortimer skrev:
Något som jag också reflekterade över. Finns säkerligen väldigt god marginal på de. Säljs de officiellt för 15.000kr så är inköp gissnignsvis 7500-8000kr, kanske ännu lägre för de stora varuhusen som Cheapy, Bauhaus, HaraldNyborg m.fl.
Ja och det verkar ju inte som Bosch har någon ambition att hålla uppe sina priser, utan tillåter tydligen detta "priskrig". Jämför med HQ och Honda (som ju också är en ny aktör) där så stora prisskillnader inte förekommer alls. Inte ens Worx pressar sina priser jämfört med förra året, snarare tvärtom.
 
ullberg
Ur återförsäljarens perspektiv finns det nog inte så mycket marginal, jag har jobbat hos en byggvaruhandel där vi sålde bland annat bosch, främst elverktyg men vi hade även trägårdsprylarna (dock bara "vanliga" elgräsklippare, detta var innan Indego) och vår kalkyl skulle inte gått ihop om vi lämnat dessa priser (jag tänker mig prisgarantierna). Vi var dock inte så stora som exv. Hornbach men jag tror ändå det är hårfint (jag tror de går back på det) även givet deras rabattnivåer och bonusar.

Om däremot Bosch släpper i sin ände är det ju en annan sak, och de som säljer för 9999 (är väl det lägsta innan prisgaranti) går ju givetvis runt på detta eftersom Bosch gissningsvis står för en del av rabatten.

Altså: totalt sett vet jag inte marginalerna men det är inte 50-marginal (dubblat inköpspris) i ÅF-ledet, långt därifrån.

/U
 
peternicklas
Någon som vet hur Bosch Indego reagerar tillsammans med HQ klippare? Grannen installerar just nu en HQ så min Landroid kommer väl att få spel.
 
peternicklas skrev:
Någon som vet hur Bosch Indego reagerar tillsammans med HQ klippare? Grannen installerar just nu en HQ så min Landroid kommer väl att få spel.
Tänkte du ge igen genom att skaffa en Bosch då :p. Vad jag läst men inte fått bekräftat är ju att Boschen stör ut alla andra inklusive HQ.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Tänkte du ge igen genom att skaffa en Bosch då :p. Vad jag läst men inte fått bekräftat är ju att Boschen stör ut alla andra inklusive HQ.
Jo jag läste att Bosch stör det mesta. Vill ha en klippare som fungerar och då grannen inte komunicerade med mig så får jag köpa en Bosch och vad som händer med HQ kan jag strunta i.
 
  • Gilla
Tajkon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.