Pizza_m79 skrev:
Hej från Österbotten.

För ett år sen kontaktade jag Bosch här i Finland angående Indego och frågade
bl.a. om det kommer nån större modell. Det skulle det, med dubbla batterier och klara 2000m2. Fråga igen nu ett år senare om det blir av och det är på gång sa han. Eventuellt till hösten eller nästa vår. De skulle själva bli presenterade årets nyheter denna vecka så då borde dom få det bekräftat :)
Med tanke på deras förmåga att lansera den första modellen i förhållande till vad de först utlovade lär ju inte en ny version komma i år om de nu säger till hösten ;)
 
När man hade dragit klart kabeln igår runt tomten så fattades det 2,5 meter kabel. Surt!! Blev till att dra om på ett ställe och ligga böjd i ytterligare 1 timme. Men nu är allt draget.
Frukost först sen ska jag dra igång maskinen :)
 
  • Gilla
Munkedal och 1 till
  • Laddar…
Första omdömet.
Karteringen gick hur bra som helst.
Men den låter ju faktiskt lite mer än jag trodde när den klipper.
Den kan ju inte klippa på natten,då får jag grannarna på mig. Den får gå runt dagtid när alla är på jobbet.
Annars verkar den riktigt trevlig. Står och laddar nu...
 
  • Gilla
Munkedal
  • Laddar…
Låter ju fantastiskt bra. Då hoppas vi på att få se lite bilder och filmer också
 
  • Gilla
Munkedal
  • Laddar…
Saknar ca 50-70 meter kabel. Hittar ingen återförsäljare i Karlstad som har extra hemma. Plantagen erbjöd sig att betälla hem...
 
Kolla Huskvarna återförsäljare, jag köpte spikar hos den lokala cykelhandlaren. :)
 
Någon som vet om det funkar med Gardena/huskvarna kabeln?
 
Hur skarvar ni kabeln på ett med tiden hållbart och väderbeständigt sätt? Lödning och krympslang?
 
M J skrev:
Hur skarvar ni kabeln på ett med tiden hållbart och väderbeständigt sätt? Lödning och krympslang?
Japp. Det är att föredra. Krymphylsor verkar få problem med överföring enl tidigare poster i tråden.. Så säkrast är lödning och krympslang.
 
dennisson skrev:
Japp. Det är att föredra. Krymphylsor verkar få problem med överföring enl tidigare poster i tråden.. Så säkrast är lödning och krympslang.
Jag kör lite overkill med ovanstående plus vulktape. :) Tror inte jag kommer få problem i första taget..
 
Intallerat med vanlig 1,5mm2 intallationskabel. Funkar just nu. Skarven gjorde jag med klämskarvdon. ( såndär som skär in ett litet bleck genom bägga kablarna) Slutar det funka så vet jag vart skarven är..
Allt funkar kanon!
Just nu regnar det så jag slängde ut med lite gräsmattegödsel och klipparns står på hyllan i boden.
 
Pappersmannen skrev:
Intallerat med vanlig 1,5mm2 intallationskabel. Funkar just nu. Skarven gjorde jag med klämskarvdon. ( såndär som skär in ett litet bleck genom bägga kablarna) Slutar det funka så vet jag vart skarven är..
Allt funkar kanon!
Just nu regnar det så jag slängde ut med lite gräsmattegödsel och klipparns står på hyllan i boden.
HQ/Gardena kabel fungerar utmärkt till övriga märken. Lättast är också att använda deras silikonfyllda klämskarvdon. Jag har fyra stycken gjorda och de behöver varken lödas, krymplslangas eller vulktejpas. Bara att trycka ihop så blir det perfekt vattentätt :). Finns från 99 kr/6 st.
 
Skall fixa sådana skarvar nästa gång jag åker förbi HQ försäljaren. Installationskabeln får ligga kvar. Men jag kommer gräva ner den någon cm så att den kommer ner i mörkret. Börjar det krångla så får jag åka å handla dyrkabel'n...
 
Kanske bara för att jag ställde en fråga om att skarva så klippte den jäkla roboten av slingan ikväll...!
Pinnarna och därmed tråden hade krupit upp efter den långa vintern och jag hade tydligen glömt att trycka ner tråden igen på ett ställe, som roboten givetvis hittade... :|

Så nu behöver jag också skarva!
 
MBygga skrev:
HQ/Gardena kabel fungerar utmärkt till övriga märken. Lättast är också att använda deras silikonfyllda klämskarvdon. Jag har fyra stycken gjorda och de behöver varken lödas, krymplslangas eller vulktejpas. Bara att trycka ihop så blir det perfekt vattentätt :). Finns från 99 kr/6 st.
Hittar inte de klämskarvar du syftar på någonstans, har du artikelnr eller webblänk till dessa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.