Visst är den större än man tror.. ;)
 
Vad är den smalaste passage ni lyckats få den att gå igenom?? Jag har en remsa mellan vårat garage och häck mot granne som är ca 110 cm. Då skall den även vända på den remsan. Kommer detta att fungera. Det står 1 meter mellan trådarna i manualen om jag minns rätt. Jag mosstänker att det är med marginal. men 40 cm??
 
6st kvar i lager hos InWarehouse... verkar som de går som smör i solsken just nu och att säsongen kommit igång riktigt. Någon som har lite input, bilder och filmer från årets ugåva ?
 
Studsmattelösning
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1366625930.947232.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Det där såg ju smart ut, är ruskigt nyfiken på hur det funkar.
Dessutom bör man väl kunna ta bort plankorna efter att Indegon har lärt sig hindret.
Om jag har fattat det rätt så krockar den väl bara med hinder 3 ggr och sen har den lärt sig att "köra runt".
 
Jag skulle inte ta bort skydden, knivarna lär förlora om de går i närkamp med de bågarna.
 
Vem vinner av rockringen under studsmattan och Indegons knivar ?
 
Klippare Hemma! märkt 78db Det med följde ett lösblad med betydligt lägre siffror. I manualen står det xxdb.
Nu Jdr skall det googlas fram ett bra och prisvärt gräsmattegödsel :)
 
Pappersmannen skrev:
Vad är den smalaste passage ni lyckats få den att gå igenom?? Jag har en remsa mellan vårat garage och häck mot granne som är ca 110 cm. Då skall den även vända på den remsan. Kommer detta att fungera. Det står 1 meter mellan trådarna i manualen om jag minns rätt. Jag mosstänker att det är med marginal. men 40 cm??
Ungefär samma fråga här... Har en slänt mellan två gräsytor som är 80 cm bred. Kan nog bråka upp den till 110 men inte mer. Någon som testat hur smalt det går?
 
Pappersmannen skrev:
Klippare Hemma! märkt 78db Det med följde ett lösblad med betydligt lägre siffror. I manualen står det xxdb.
Nu Jdr skall det googlas fram ett bra och prisvärt gräsmattegödsel :)
Vad står det för siffror i lösbladet ?
 
64dB 76dB och 78dB. ( olika mätmetoder)
 
Pappersmannen skrev:
Klippare Hemma! märkt 78db Det med följde ett lösblad med betydligt lägre siffror. I manualen står det xxdb.
Nu Jdr skall det googlas fram ett bra och prisvärt gräsmattegödsel :)
min järnhandlare blandar eget npk gödsel för gräsmatta. 130kr/hinken. Kolla med lokala handlare.. Ibland blir man förvånad:)
 
64 dB låter ju fantastiskt bra. Väldigt nära vad HQ ligger på sin 220 vill jag minnas. Då verkar de vara i hamn med ljudet också.
 
Pappersmannen skrev:
Nu Jdr skall det googlas fram ett bra och prisvärt gräsmattegödsel :)
Köp Weibulls SuperGramino, så blir du inte besviken. Har använt det sedan 70-talet. Lite dyrare, mycket bättre (Det blir nog egentligen inte blir dyrare totalt sett, då man inte behöver gödsla så ofta med SG). Blir besviken varje gång jag provar något annat.
 
mortimer skrev:
64 dB låter ju fantastiskt bra. Väldigt nära vad HQ ligger på sin 220 vill jag minnas. Då verkar de vara i hamn med ljudet också.
Går man tillräckligt långt ifrån källan blir ju ljudet uthärdligt men ljud är subjektivt och mätmetoderna godtyckliga, det kan ju lika gärna vara så att man skall jämföra 78 db med HQ's 63 db eller LD's 57 db. Det bästa är nog att försöka lyssna själv irl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.