Intelligenta alternativ till Neato finns det väl, fast det var kanske inte så du menade?
 
Undersökt lite vad tillbehören kostar till Indegon

Knivset om 3st knivar: ca 150kr
150m begränsningskabel: 550kr
20st fästpinnar: 38kr

Kan man ta av knivarna och slipa de eller är de slipade i vinkel likt en multiklipp-kniv ?
 
Gimbal skrev:
Intelligenta alternativ till Neato finns det väl, fast det var kanske inte så du menade?
Det är möjligt, jag jämförde inte med alla. Syftade på att Neaton först scannar av rummet med sin laserscanner och sedan planerar dammsugningen utefter det. Skillnaden mot Indegon är att Neaton scannar varje gång medan Indegon har kvar "kartan" i minnet tills man aktivt resetar den. Bägge gör sitt jobb logiskt planerande och effektivt.
 
mortimer skrev:
Stämmer bra. Kollade med Hornbach i Malmö och de kan sälja den för 11.340kr :D

Ska man slå till eller hålla tummarna för att den sänks ännu mer med tanke på den sena våren ?
Slå till vet ja, bättre pris än så lär du inte få och har du tur får du en 2013 från Hornbach om de inte kommer på att Cheapy säljer ut 2012'orna :rolleyes:.
 
MBygga skrev:
Slå till vet ja, bättre pris än så lär du inte få och har du tur får du en 2013 från Hornbach om de inte kommer på att Cheapy säljer ut 2012'orna :rolleyes:.
Det är 2013 års modell hos Hornbach enligt uppgift från säljaren. Cheapy har inga på lager utan beställer direkt från Bosch så det är 2013 års modell. Kan man dubbelkolla detta någonstans på kartongen vilken utgåva/produktionsdatum det är på den ?
 
mortimer skrev:
Det är 2013 års modell hos Hornbach enligt uppgift från säljaren. Cheapy har inga på lager utan beställer direkt från Bosch så det är 2013 års modell. Kan man dubbelkolla detta någonstans på kartongen vilken utgåva/produktionsdatum det är på den ?
Svara mig samtidigt som jag delar med mig av infon:
Förra årets modell har artikelnr: 0.600.8A2.000 och årets har 0.600.8A2.100

Kan vara intressant för de som vill ha årets utgåva
 
Först och främst... jag har fått felaktiga uppgifter från Bosch som nu är korrekta. Det finns bara ETT artnr på roboten och det är 06008A2000, det andra var en artikel som kostade 1kr hos de.
Årets utgåva har en ljudnivå på kartongen som är lägre än 80db (den mer specifika bör finnas någonstans i installationsanvisningen).


Priset hos Inwarehouse var riktigt bra. Då kan jag med andra ord få ner priset hos Hornbach ytterligare någon hundring. Är inte så pigg på att köpa en klippare på nätet; vad gör man när det blir fel.... lättare att ta med sig roboten in till en fysisk butik.

Som skrivits i andra trådar... känns som det blir en fajt mellan leverantörerna i år kunderna som köper robot.
 
Sida 104 i anvisningen som är daterad fred 23 nov 2012:
"Buller-/vibrationsdata
Mätvärdena för ljudnivån har tagits fram enligt EN 60335.
Redskapets A-vägda ljudnivå uppnår i typiska fall:
Ljudtrycksnivå 64 dB(A); ljudeffektnivå 72 dB(A)
 
mortimer skrev:
Sida 104 i anvisningen som är daterad fred 23 nov 2012:
"Buller-/vibrationsdata
Mätvärdena för ljudnivån har tagits fram enligt EN 60335.
Redskapets A-vägda ljudnivå uppnår i typiska fall:
Ljudtrycksnivå 64 dB(A); ljudeffektnivå 72 dB(A)
Då måste de ha bytt motorer och några mer rätt stora förändringar för att minska ljudnivån så mycket, från 78/85. Tråkigt för de som köpte i höstas. Dessutom har de ändå en bit kvar till de tystaste HQ och LD.
 
mortimer skrev:
Priset hos Inwarehouse var riktigt bra. Då kan jag med andra ord få ner priset hos Hornbach ytterligare någon hundring. Är inte så pigg på att köpa en klippare på nätet; vad gör man när det blir fel.... lättare att ta med sig roboten in till en fysisk butik.

Som skrivits i andra trådar... känns som det blir en fajt mellan leverantörerna i år kunderna som köper robot.
ganska många hundringar, 10791 kr för att var exakt ;) ( förutsatt att de inte hänger upp sig på årsmodell, vilket inte borde vara ett problem då de har samma artikelnr ?
 
Felde skrev:
ganska många hundringar, 10791 kr för att var exakt ;) ( förutsatt att de inte hänger upp sig på årsmodell, vilket inte borde vara ett problem då de har samma artikelnr ?
Drygt 550kr billigare än vad de kunde erbjuda mot Cheapy´s pris. Blir ju lite tillbehör såsom kabel, skarvdon, kabelspik, knivar m.m.. för de pengarna istället:)
 
Redigerat:
Sådär.. 1st indego beställd hos inwarehouse. Hoppas nu bara att det är 2013 som kommer.. annars borde man ju kunna begära det? Det står ju inget om fjolårets modell t.ex?
 
dennisson skrev:
Sådär.. 1st indego beställd hos inwarehouse. Hoppas nu bara att det är 2013 som kommer.. annars borde man ju kunna begära det? Det står ju inget om fjolårets modell t.ex?
Precis. Är det utförsäljning av gammal modell så bör det framgå
Hur har ni det med gräsmattan där du bor nu efter den långa vintern ?
Vi ser fram emot att få ta del av dina erfarenheter när din klippare kommer
 
mortimer skrev:
Precis. Är det utförsäljning av gammal modell så bör det framgå
Hur har ni det med gräsmattan där du bor nu efter den långa vintern ?
Vi ser fram emot att få ta del av dina erfarenheter när din klippare kommer
Hur går det med ditt eget beslut då? Om du skall vänta till andra delar med sig av sina erfarenheter så har ju halva säsongen redan gått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.