Jasså, det har jag missat. Trodde i princip alla robotklippare had regnsensor. Hur fungerar klippningen och resultatet med Indegon när gräset är blött ?
 
mortimer skrev:
Jasså, det har jag missat. Trodde i princip alla robotklippare had regnsensor. Hur fungerar klippningen och resultatet med Indegon när gräset är blött ?
Nej, Alla har inte regnsensor, Ambroggiomaskiner (Stiga, Wiper,...) samt Landroid har men inte HQ och Bosch t.ex.
 
mortimer skrev:
Jasså, det har jag missat. Trodde i princip alla robotklippare had regnsensor.
Bosch, Honda och Husqvarna har inte regnsensor med motiveringen att "roboten tål vatten".

mortimer skrev:
Hur fungerar klippningen och resultatet med Indegon när gräset är blött ?
Vet inte, har ännu inte klippt med den i regn, så det får någon annan svara på.
 
Redigerat:
Nyfniken skrev:
De flesta studsmattor har ju ben som stter ihop i par nere vid gräsmattan. Där kan man behöva sätta upp plankor så att den inte kör upp på den horisontella delen.
Jag grävde ner mina bågar, innan stod min klippare och spann...
 
Jag kommer fästa elförzinkade rör inuti bågarna på studsmattan. Såg någon här på forumet hade gjort det och det såg snyggt ut också. Kostar kanske någon krona dock...
 
Lusläst manualen idag till Indegon. Finns tydligen så man kan ändra Signal ID på klipparen;"Omkoppling till en annan frekvenskanal vid signalstörning" (Sidan 108).Kan vara intressant. Undrar om det är en ny funktion eller som även finns i 2012 års utgåva. Någon som kan bekräfta ?
 
Intressant, finns den manualen online någonstans? Minns inte att jag läst eller hört det du nämner tidigare.
 
Angående hinder så är det 6 cm som är brytgränsen för Indegon, allt lägre än 6 cm försöker den köra över och det som är högre än 6 cm rundar den.
 
Aha, den inställningen finns i den förra manualen också ser jag, bara jag som missat den.
 
Hur påverkar den avståndet till närmaste granne med robot tro ? Är problematiken med avståndet just att robotarna ligger på samma frekvens och stör varandra tro ?
 
Bosch har aldrig problem med någon annan, bara andra märken som får problem med Bosch vad jag förstått. ;)
 
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
Tur att man bor på en hörntomt då med enbart 1st granne som bryr sig föga om sin gräsmatta :D
 
mortimer skrev:
Tur att man bor på en hörntomt då med enbart 1st granne som bryr sig föga om sin gräsmatta :D
Då fungerar ju även en Landroid bra om du nu skulle välja den efter din gedigna marknadsundersökning:rolleyes:.
 
Jo, kan tänkas. Valet står just nu mellan Indegon och Landroiden. Svårt val just nu....
Har ju ett antal veckor till på mig att bestämma mig innan denna vintern släpper fram våren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.