Har tagit bort garderober i vårat gästrum och byggt upp en ny vägg. Men putsen på den gamla väggen började bukta så har nu problem när jag ska spackla och snart tapetsera. Bredspackla kommer inte funka får de är så grov skillnad. Längst upp och längst ner så går väggen jämnt emot. men i mitten så skilljer de 1-2 cm på djupet. Vilken lösning kan jag göra för att få till det snyggt? List hela vägen, rama in en spegel? eller finns de några bra tips.

Bifogar en bild där problemet är. DSC_0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej ..
du skrev att .... Men putsen på den gamla väggen började bukta
Gjorde den inte det innan också ????
Eller...
Eti..
 
Om putsen är ok så använder du typ husfix som spackel fyller bra och spricker inte, Byggmax säljer samma produkt men kallar det filler och är betydligt billigare.
 
etiol skrev:
Hej ..
du skrev att .... Men putsen på den gamla väggen började bukta
Gjorde den inte det innan också ????
Eller...
Eti..
Nej, de hände när jag rivde väggen/garderoberna. Man kan princip dra loss hela puts sidan från väggen.
 
Det var inte en bärande vägg du tog bort?
 
sandhall skrev:
Det var inte en bärande vägg du tog bort?
Nej de va de verkligen inte. putsen är bara så gammal så sitter inte riktigt fast längre
 
jag skulle ta bort allt som sitter löst så det inte blir mer problem ..
sätt sedan ny gips på hela väggen så blir det bra..
även om du spacklar skarven i detta läge har du ändå bulan kvar..
spricker cementen så rasar putsen in i rummet..
Eti..
 
Vad är det för underlag för putsen är det trävägg så riv putsen på hela väggen och gipsa över hela ytan eller riv putsen och lägg på ny puts.
 
Ta bort det lösa putsen och räta upp väggen med gipsbruk och en regel på minst 1 meter, dvs du lägger på gipsbruk på väggen och drar av det med regeln eller en rak planka därefter så får du lägga remsor i skarven mellan gipsvägg och putsad vägg


Målaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.