Bra Jobbat.... ni ger insperation..... jag skall bara byta taket först så.... :D en fråga .... hur stort garage har ni?
 
Moriz skrev:
Bra Jobbat.... ni ger insperation..... jag skall bara byta taket först så.... :D en fråga .... hur stort garage har ni?
Kommer inte ihåg exakt. Men typ 8x4 meter kanske.
 
Snyggt. Tänker härma dig...:))
 
Mycket snyggt!

Huset före renoveringen påminde mig om när jag som liten byggde hus i Lego, men inte hade tillräckligt många klossar i samma färg:D
 
  • Gilla
berne88 och 1 till
  • Laddar…
Kanonfint! Vilken skillnad på hus med förhållandevis liten ekonomisk investering.

Fast jag måste ändå försiktigt påpeka att du borde ge dig på skorstenen också, den passar inte riktigt in längre...
 
T
Nja, jag tyckte det var snyggare i ursprungsskick, men men........smaken är som baken:)
 
Jag har funderat på att slamma och måla teglet på mitt hus, men funderar hur länge det håller!

Känns lite dumt då teglet är typ 99% underhållsfritt!
 
  • Gilla
Liiiiiina
  • Laddar…
palatset skrev:
Snyggt. Tänker härma dig...
Lycka till :)

rca1959 skrev:
Mycket snyggt!

Huset före renoveringen påminde mig om när jag som liten byggde hus i Lego, men inte hade tillräckligt många klossar i samma färg :)
Haha joo dem skulle valt det helt vitt eller rött. Men men :)

Placebo skrev:
Kanonfint! Vilken skillnad på hus med förhållandevis liten ekonomisk investering.

Fast jag måste ändå försiktigt påpeka att du borde ge dig på skorstenen också, den passar inte riktigt in längre...
Tack! Jo till våren ska vi plåta in den plus en huv. Nu när vi inte har oljepanna i den längre kommer vi inte använda skorstenen mer.

lorens skrev:
Jag har funderat på att slamma och måla teglet på mitt hus, men funderar hur länge det håller!

Känns lite dumt då teglet är typ 99% underhållsfritt!

Jadu det är omöjligt och veta. Är bara underarbetet bra gjort så tror ja de kommer hålla väldigt länge. Men de får tiden utvisa :)
 
Kul med fasadlyft som inte kostar flera hundra tusen. Undrar dock varför ni valde att inte slamma långsidorna med mexitegel? Jag vet absolut ingenting om att slamma fasader men tycker nog att det hade blivit ännu snyggare om även långsidorna hade fått samma slammade struktur som man kan se på kortsidorna.
 
anthill skrev:
Kul med fasadlyft som inte kostar flera hundra tusen. Undrar dock varför ni valde att inte slamma långsidorna med mexitegel? Jag vet absolut ingenting om att slamma fasader men tycker nog att det hade blivit ännu snyggare om även långsidorna hade fått samma slammade struktur som man kan se på kortsidorna.
Det var för att de är någorlunda slätt tegel. skulle nog vara svårt att få slam bruket att få bra hållbart fäste.
 
Y
Riktigt nice (y)
 
Som nytt ! (y)
 
snyggt jobbat!
 
Får nog också ställa mig i hyllningskören. Blev grymt mycket snyggare än innan. :)
 
nypon skrev:
Mycket fint och imponerande budget dessutom!
Håller verkligen med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.