En kompis till mig köpte en lägenhet i Stockholm med sin tjej och skulle få hjälp av sin farsa och hans något hetsiga polare. De skulle måla och tapetsera alla rum (3 rok) under en helg. Det ringde på dörren och pappan med kompis (vi kan kalla honom för Bosse) stod utanför. Bosse kliver in och öppnar med frasen "Jaha, undra vad de är för väggar här då?2 och sparkade i väggen. Han sparkade nog lite för hårt för det blev ett hål på 3x3 dm.... Bosse fortsatte in i köket för att dra ut spisen, men lyckades med at rycka bort hela handtaget på spisen... Han fortsatte då med "Jag går och köper lite mer spackel jag..." och gick ut ur lägenheten. In, sabba väggen och spisen och sen ut igen på mindre än två minuter...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag hade ett trycke som kärvade. Var ett litet hål i själva låskistan så jag stack in pipen på en flaska 5-56 och sprutar en ordentlig sudd. Problemet var att all olja sprutade ut i ett annat hål och rakt i ögat på mig. Brände som attan så det vara bara att slänga sig i duschen och spola som attan (med kläderna på).....
 
Ja vem har inte lyckats med detta? såklart sista reglarna så var tvungen fara handla nya dagen efter!

DSCN1489.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lorens skrev:
Ja vem har inte lyckats med detta? såklart sista reglarna så var tvungen fara handla nya dagen efter!

[bild]
Kan man tänka sig att en talmeter var iblandad här? Ser ut att saknas sisådär 10cm
 
Realdoolar skrev:
Kan man tänka sig att en talmeter var iblandad här? Ser ut att saknas sisådär 10cm
Det saknas precis 100mm, och det som orsakade det hänger på ena regeln!

Här har vi den underbara vännen i många lägen, och mindre underbar i vissa! ;)

talmeter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte en talmeter men en bt5.......


Skickat från Byggahus appen
 
Att det fattas en liten bit på en regel är väl inte hela världen. Lägg en bit regel som en extra syll så räcker de.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
lorens skrev:
Det saknas precis 100mm, och det som orsakade det hänger på ena regeln!

Här har vi den underbara vännen i många lägen, och mindre underbar i vissa! ;)

[bild]
Finns där någon baktanke med att den ser ut som Mr. T? Eller är det bara jag som tycker det? :D

Sent from my GT-I9300 using Byggahus.se mobile app
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
_coffe_ skrev:
Finns där någon baktanke med att den ser ut som Mr. T? Eller är det bara jag som tycker det? :D

Sent from my GT-I9300 using Byggahus.se mobile app
Lite OT men ja, visst ser det ut som Mr. T! Såg det på internet någon gång och var tvungen att skapa en egen Mr. T! ;)
 
  • Gilla
_coffe_ och 1 till
  • Laddar…
Känner en elektriker som skulle ner i en källare på en offentlig byggnad och dra lite datakabel. Han fick borra sig igenom en tjock betongvägg. När killen står där o borrar knackar någon honom på axeln, han vänder sig om och ser en kostymklädd nisse som ser rätt arg ut. Det visar sig vara direktören för banken som ligger i samma byggnad. Elektrikern hade tydligen utlöst sabotaglarmet på valvet. 😜
 
Det var väl inte så pinsamt, snarare ett bra test på att det funkade. Fast det hade ju varit bra om de som beställt dit elektrikern även hade informerat banken...
Farsan blev utskälld en gågn när han var ute och letade murklor på ett kalhygge utanför Hagfors. Det var backigt och stenigt, så han hoppade en del för att ta sig fram. Plötsligt tittar det ut en arg gubbe som säger åt honom att sluta hoppa, för de får så konstiga utslag på den seismologiska utrustningen. Det blev lite skumt när referensstationen visar jordbävning men varken Japan eller Californien har något utslag alls.
 
Kanske lite OT.
Men känner en som jobbar i butik, en gång när dom är i butiken på en lördagseftermiddag efter stängning kommer en vakt in, frågar butikschefen om han har tid att komma med ut en stund, det går fint, när dom kommer ut ser han att det är fullt pådrag med poliser utanför och han får frågan om allt är ok där inne, det visar sig att någon kommit åt överfallslarmet.
Dom fick ju en bra test om det funkade i alla fall...
 
Zixten skrev:
Kanske lite OT.
Men känner en som jobbar i butik, en gång när dom är i butiken på en lördagseftermiddag efter stängning kommer en vakt in, frågar butikschefen om han har tid att komma med ut en stund, det går fint, när dom kommer ut ser han att det är fullt pådrag med poliser utanför och han får frågan om allt är ok där inne, det visar sig att någon kommit åt överfallslarmet.
Dom fick ju en bra test om det funkade i alla fall...
Haha det där har hänt mig flera gånger.

En gång när jag jobbade på statoil så fick vi nya överfallslarm. Dessa skulle bäras i benfickan. Det ingen kom ihåg att berätta var att det var nivåsensor i dessa larm.

Dvs om du låg ner i mer än 5 minuter så gick larmet, för då blev du rånad.
Eftersom jag jobbade natt så var det inte sådär överdrivet mycket att göra, så jag satt i en kontorsstol med benen upp på en pall.

Efter en stund så ringer telefonen och när jag svarar hör jag att det är södertörnspolisen. De ber mig att gå ut på "planen" för att visa att allt är ok, om jag kan dvs.

Lätt fundersam så går jag ut och ser att det står 4 polisbilar som omringat macken, och konstaplarna står där med dragna vapen eftersom larmet som låg i min byxficka indikerade att jag blev rånad...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Korvgubbe
jokamp skrev:
Hamnade i samma sal på handkirurgen som 3 andra karlar som sågat sig med diverse sågar i händer och fingrar.
Haha, påminner mig om en incident jag var med om för ett par år sedan:
Fick skjutsa upp grannen en svettig sommardag till sjukan, vi blir kommenderade till ett vänterum och inte var han den enda i snickarbyxor där heller...
Tror ni inte den stackars sköterskan suckade riktigt djupt när grannen och de andra karlarna i vänterummet började jämföra vertygsparker med varandra!! (y)

"-Jaha ja, sågar den bra den där då?"
"-Jajjemen! Kolla här så får du se hur rakt den kapar"

:banghead:
 
  • Gilla
Wirre740 och 5 till
  • Laddar…
Får väl ta och bidra med lite light version av bloopers :) Det är som så att jag och svärfar höll på att bygga ut deras kollonistuga och jag höll på att bygga upp en vägg för lite redskap och dyligt så jag satte råspont över hela väggen, det är dock så att jag aldrig lärt mig det här med tumm, så svärfar skickar åt mig en tummstock så jag kan mäta och roa mig med väggens bygge, problemet var ju bara att jag gång på gång mätte i cm och sågade i tumm vilket resulterade i en hel hög med bräfder som är för lång och för korta, som pricken över i:et så mäter jag under sågning och avslutar kvällen med att såga av tummstocken av misstag :) Dagen efter åkte svärfar och köpte en meterstock utan tumm indikeringar åt mig och jag har numera tummstocksförbud :)
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.