Börjat riva en vägg. Annars har dagen bjudit på pulkaåkning i regn. Man får ju passa på innan snön regnar bort helt.
 
Satt gips, lite extra jobbigt med en befarad spricka i underarmen:(
 
Mikael_L
Nimajneb skrev:
koppla på dammsugaren nästa gång;)
Tja, det gjorde jag till sänksågen, men det hjälper lixom nästan ingenting då jag bara trimmade kanten 1-2mm. För att såga dammfritt måste man ju såga genom materialet så det finns osågat på bägge sidorna som håller dammet på plats för att tas om hand av dammsugaren. Ja man måste även såga mot offerskiva under också.

Och vad det gäller fräsningen så blev jag tvungen att ta dän spånsamlaren för att få ner frässtålet tillräckligt djupt.

Så jag hade helt enkelt inte mycket val till att damma. Däremot kunde jag vart både smartare och noggrannare vad det gäller förtäckningen av allt annat.


Nimajneb skrev:
Satt gips, lite extra jobbigt med en befarad spricka i underarmen:(
Hmm, du ska vila dig i 8 dar, så du kan rulla köttbullar då. :D
 
Vägen totalt igenblåst med snö. Meterhöga stenhårda vallar, inte ens lönt att försöka ta sig ut.

Fick måla för att fördriva tiden. Mer målning idag om inte plogen kommer snart..

Fast om man skaffade 44-tummare till Land Cruisern.. :cool:

Screen Shot 2012-12-16 at 6.03.24 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det enda som hänt här är att limma lite takklossar och skotta, skotta, skotta...
 
Satt fler gipsskivor och spacklat, i morgon ska det slipas...o spacklas :(
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Slängde ut byggcentralen, nu får det vara nog med renovering till 2013!
 
Fortsatt riva vägg. Det måste ha varit billigt med spik när väggen byggdes. Dessutom har någon satt en gipsskiva ytterst och kom då på den briljanta idéen att skruva tätt. Och då menar jag tätt. Ca 7-8 cm mellan skruvarna i ett rutnät över hela skivorna. :(
 
mycke_nu skrev:
Vägen totalt igenblåst med snö. Meterhöga stenhårda vallar, inte ens lönt att försöka ta sig ut.

Fick måla för att fördriva tiden. Mer målning idag om inte plogen kommer snart..

Fast om man skaffade 44-tummare till Land Cruisern.. :cool:

[bild]
Exakt du har ju enkel lösning på problemet, vad gnäller du om?!




Men allvarligt talat. Om man bor så långt ut på vishan som du gör, varför skaffar du inte en gammal hjullastare med plogblad så att du kan ta dig ut? Behöver ju inte vara en gigantinvestering.....
 
MathiasS skrev:
Men allvarligt talat. Om man bor så långt ut på vishan som du gör, varför skaffar du inte en gammal hjullastare med plogblad så att du kan ta dig ut? Behöver ju inte vara en gigantinvestering.....
Jo, det har jag nog tänkt många gånger, men det är i värsta fall 5 km som behöver röjas och då talar vi om ganska mycket tid och Diesel för en privatperson på en väg som kommunen har statsbidrag för att sköta.

Blir vintrarna snörikare och blåsigare så som det förutspås, så är det dock absolut något att överväga, den kommunala servicen lär ju inte förbättras.
 
hyvel.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tycker det verkar vara ett lysande tillfälle att göra verklighet av alla normala människors dröm....
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Lär ju ta en stund från Luleå till Gotland....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Noseone skrev:
Lär ju ta en stund från Luleå till Gotland....
Det är jul, försök se lite positivt på läget och uppmuntra dina forumkompisar till stordåd istället för att haka upp dig på petitesser. 130 mil är väl inget, den där hyveln har säker redan rullat 300000000 mil....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mikael_L
Får man ta hyveln på gotlandsfärjorna?

Det skulle vara rätt kul. :)

(ehh, nu börjar det dra offtopic).

Så jag har inte gjort annat med huset idag än ätit frukost.
Men om jag kommer mig iväg att köpa 8st fina små skruvar med kullerförsänkt huvud så blir kanske alla (nästan) bänkskivor i köket klara idag.
Det som är kvar är nämligen kantning, sätta avslutningsprofilerna vid spisöppningen samt skruva fast dom i stommarna. Känns överkomligt som ett dagsverke.
 
Ja, och man kan säkert ta några uppdrag på vägen för att finansiera resan! Bara ett stopp i 08-land skulle kanske finansera hela hyveln...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.