Ja. Dessa katter. Kommer alltid emellan ;)
Måste skicka inbjudan till garaget. :)
 
Hittade en försäljare för skadedjursbekämpning i tråden, inte okej. Så det där om "min granne på landet" kan nog tas med en hel spann full med salt. ;)
 
Jag hade problem med möss i garaget tidigare i höstas. Facit blev en röjsåg som inte går att starta längre, en motorcykel som inte går att starta. En motorsåg, två motorcyklar och en kap/gersåg med skador, men fortfarande fungerande :(

Ställde genast ut en fälla. Fångst direkt. Köpte ett par fällor till så att jag hade tre fällor i garaget. Fångst i alla tre under natten. Efter att ha fångat ca tio möss fick jag nog. Tömde hela garaget och städade ur noggrant. Tätade alla springor jag hittade med svinto (har hört att de inte gillar att tugga på stålull). Sen satte jag lister längs med hela golvet och tätade en runda till med svinto där inte listerna låg helt mot golvet (väldigt knöligt betonggolv). Tätade även noggrant runt garageporten. Har också ställt in en elektrisk musskrämma.

Har fortfarande fällorna i garaget, men har inte fångat någon mus och har inte sett något spår efter möss sen jag tätade och satte in skrämman för en månad eller två sen nu. Hör dem fortfarande springandes i väggar och tak, men de kommer åtminstone inte in i garaget längre!
 
Y
Att trimma bort allt högväxande runtom byggnaderna är viktigt också. Samt att inte ha bröte liggandes ute heller som de då bor eller tarskydd i.
.
 
Vi hade problem med möss på vinden för tre år sedan, de sprang omkring mellan nya innertaket och det gamla. Låter extremt otrevligt att lyssna på musfötter nätterna igenom. Jag köpte en relativt dyr musskrämmare som sägs vara originalet från schweitz och kopplade in.
första dagarna var det extrem aktivitet. Sen hörde vi inget på ett år. Nästa höst kom mössen tillbaka, då hade någon stängt av skrämmaren. Efter start igen har det fungerat klockrent i tre år totalt. Jag ser det som alldeles uppenbart att det säljs mycket billigtvskitvsom inte alls fungerar lika bra.
 
Kave skrev:
Vi hade problem med möss på vinden för tre år sedan, de sprang omkring mellan nya innertaket och det gamla. Låter extremt otrevligt att lyssna på musfötter nätterna igenom. Jag köpte en relativt dyr musskrämmare som sägs vara originalet från schweitz och kopplade in.
första dagarna var det extrem aktivitet. Sen hörde vi inget på ett år. Nästa höst kom mössen tillbaka, då hade någon stängt av skrämmaren. Efter start igen har det fungerat klockrent i tre år totalt. Jag ser det som alldeles uppenbart att det säljs mycket billigtvskitvsom inte alls fungerar lika bra.
Vad är det för märke o modell???

:cool:
 
Kave skrev:
Vi hade problem med möss på vinden för tre år sedan, de sprang omkring mellan nya innertaket och det gamla. Låter extremt otrevligt att lyssna på musfötter nätterna igenom. Jag köpte en relativt dyr musskrämmare som sägs vara originalet från schweitz och kopplade in.
första dagarna var det extrem aktivitet. Sen hörde vi inget på ett år. Nästa höst kom mössen tillbaka, då hade någon stängt av skrämmaren. Efter start igen har det fungerat klockrent i tre år totalt. Jag ser det som alldeles uppenbart att det säljs mycket billigtvskitvsom inte alls fungerar lika bra.
Det undrar jag med.
 
Kave skrev:
Vi hade problem med möss på vinden för tre år sedan, de sprang omkring mellan nya innertaket och det gamla. Låter extremt otrevligt att lyssna på musfötter nätterna igenom. Jag köpte en relativt dyr musskrämmare som sägs vara originalet från schweitz och kopplade in.
första dagarna var det extrem aktivitet. Sen hörde vi inget på ett år. Nästa höst kom mössen tillbaka, då hade någon stängt av skrämmaren. Efter start igen har det fungerat klockrent i tre år totalt. Jag ser det som alldeles uppenbart att det säljs mycket billigtvskitvsom inte alls fungerar lika bra.
Som sagt, märke och modell? =)
 
Kave skrev:
Vi hade problem med möss på vinden för tre år sedan, de sprang omkring mellan nya innertaket och det gamla. Låter extremt otrevligt att lyssna på musfötter nätterna igenom.
Jag har vant mig, nästan lite hemtrevligt. Jag vet att de håll sig på sin kant, och kommer inte in i boutrymmen. ;)

Tasset av små fötter... :D
 
I göteborg kör det runt en äldre volvo med reklam för musfritt.nu.
Det var där jag handlade min Windhager topo stop.
 
... skrämmer den även bort varg från tomten .. ? ...:wow:
 
tlundberg skrev:
Har fortfarande fällorna i garaget, men har inte fångat någon mus och har inte sett något spår efter möss sen jag tätade och satte in skrämman för en månad eller två sen nu.
Var ute i garaget nyss för första gången den här veckan. Nu såg jag musskitar på golvet igen :( De hade tryckt undan stålullen jag pillade in mellan golv och golvlist och krupit in i garaget den vägen. De hade som sagt bajsat lite här och där längs med listen där de tagit sig och och även ätit upp en död skalbagge. Så jag vet inte om de blev så där jätte rädda för den där elektriska musskrämman :(
 
Y
tlundberg skrev:
Var ute i garaget nyss för första gången den här veckan. Nu såg jag musskitar på golvet igen :( De hade tryckt undan stålullen jag pillade in mellan golv och golvlist och krupit in i garaget den vägen. De hade som sagt bajsat lite här och där längs med listen där de tagit sig och och även ätit upp en död skalbagge. Så jag vet inte om de blev så där jätte rädda för den där elektriska musskrämman :(
Jag har dragit både aluminiumnät och spikbank under panelen, stålull i öppningar. Men de hittar in ändå.
Bättre att du pallarupp bilen och säkrar att de inte kan klättra upp... För det var bilen du var rädd om?
 
TS var rädd om sin bil. Jag är rädd om mina motorcyklar.
 
Y
tlundberg skrev:
TS var rädd om sin bil. Jag är rädd om mina motorcyklar.
Antingen en mcdomkraft som crossar har, eller låta den stå... massa enris runt det som nuddar golvet... Borde gå att köpa nu i blomsterier då folk har det som dekor.

En annan fördel med att ha fordonet från golvet är att inte däcken formas av att stå på samma punkt halva året.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.