Vi har exakt samma problem - samma storlek på köket, hus från 30-talet, dörrar på alla andra väggar, ett element - och det sitter under fönstret där vi vill ha diskbänk.
Just nu har vi två olika alternativ: att lägga golvvärme eller att inte ha någon värmekälla alls i köket.
Har inte bestämt oss än, men det lutar nog åt golvvärme, speciellt eftersom vi tänkte lägga in det i den intilliggande hallen också.

Har du någon mer skiss på hur ditt kök kommer se ut? Intressant eftersom vårt ser liknande ut.
 
Problemet är löst.. blir att sätta igen en dörr och sedan skapa ett L.

Tack för alla tips.. hade aldrig väntat mig så mycke respons :)
 
Vi är också många som följer rådgivningen... det är många som tampas med samma problem!

Vilken dörr har du betstämt för att sätta igen? Säkert ett klokt val som förhöjer rummets funktionsvärde!
 
Jag ritade lite på bilden för att förklara vilken dörr vi valde att stänga.. Men nu har jag ett annat problem.. det sitter ett ventilations spjäll på vägen lagom till där vi skall ha ugn/spis idag, kan det vara så att det är "vent" till ugn eller är det friskluftsvent?
Är det sotarn man kontaktar för att få reda på sådant eller vad säger ni?
 
  • kk_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vart går dörren ni sätter igen?
Vi har en dörr till arbetsrummet som vi inte kan sätta igen eftersom det är den enda dörren dit, en dörr till källaren med samma problem, och sedan en dörr till hallen och en till vardagsrummet som skulle kunna gå att sätta igen, men som inte hade varit särskilt praktiskt...
 
Dörren vi valt att sätta igen går till ett framtida sovrum och man kan ta sig dit genom att gå via vardagsrummet.. innan kunde man gå runt i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.