Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag har varken barn eller husdjur eller slänt men när jag gör rent den en ggr i veckan brukar jag vända den upp och ner och gå på med diskborsten. Kan ju varit en pinne som tagit sig igenom när han varit och klippt under buskar? Jag får se vad ÅF säger,
 
Jag har nu plockat in Skalman för i år och även dockningsstationen. Jag hade tänkt förvara dem i ett varmt förråd över vintern och undrar över möjligheten att underhållsladda batteriet lite då och då. Om jag ansluter transformatorn och trycker in Skalman i stationen, kommer den att ladda upp batteriet då eller måste man ansluta en begränsningslina för att den skall börja ladda ?
 
Du behöver inge begränsningsslinga för att den skall ladda.
 
Hej.
Jag tyckte det saknades en grupp på Facebook för oss som har en Husqvarna Automower...så jag skapade en.

Den heter "Vi som har en Husqvarna Automower..." och ni som har en är välkomna att gå med!

mvh
/Erik
 
Pellix skrev:
Hej.
Jag tyckte det saknades en grupp på Facebook för oss som har en Husqvarna Automower...så jag skapade en.

Den heter "Vi som har en Husqvarna Automower..." och ni som har en är välkomna att gå med!

mvh
/Erik
Har märkt att flera här på BH inte är särskilt stora fan av FB men det kanske bara är så att de märks mest ;)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
MBygga skrev:
Har märkt att flera här på BH inte är särskilt stora fan av FB men det kanske bara är så att de märks mest ;)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
hehe, stämmer nog. Säkert större chans att hitta BH medlemmar på LinkedIn istället.:)
 
MBygga skrev:
Har märkt att flera här på BH inte är särskilt stora fan av FB men det kanske bara är så att de märks mest ;)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Jag kommer ju givetvis inte tvinga någon att gå med...det är som i Östersjön....valfritt! :)
 
Pellix skrev:
Jag kommer ju givetvis inte tvinga någon att gå med...det är som i Östersjön....valfritt! :)
Jag kan inte hitta "din" grupp, har du startat den och heter den det du skrev.
 
MBygga skrev:
Jag kan inte hitta "din" grupp, har du startat den och heter den det du skrev.
Ja, gruppen heter Vi som har en Husqvarna Automower...
Testa igen, annars är nåt på tok...
 
zoom skrev:
Jag har nu plockat in Skalman för i år och även dockningsstationen. Jag hade tänkt förvara dem i ett varmt förråd över vintern och undrar över möjligheten att underhållsladda batteriet lite då och då. Om jag ansluter transformatorn och trycker in Skalman i stationen, kommer den att ladda upp batteriet då eller måste man ansluta en begränsningslina för att den skall börja ladda ?
Jag tog in min gamla G1:a för en månad sen, den är från 2000, alltså 12 år. Har aldrig tagit in laddstationen och heller inte laddat batteriet över vintern någon gång. Men batteri har jag bytt en gång på de här åren men det hade jag troligen fått göra i alla fall!? Har kontrollerat laddstationen flera gånger men inte sett några skador på kretskortet, det är ju skyddslackat och jag har själv lackat kretskort på jobbet och vet hur bra det blir med riktig lack.

Facebook gruppen dyker inte upp när jag söker på fejjan, men de har ju en värdelös sökfunktion där också.
 
Skumt, jag har ändrat den från "sluten" till en "öppen" grupp även om det egentligen inte ska påverka sökresultat, och problemet är att jag själv inte kan testa sökningen eftersom gruppen givetvis kommer upp för mig eftersom jag är medlem.
Har ni provat både på dator och i mobil?
Ska försöka lösa det imorgon :-/
 
Kan du inte bara länka här?
 
Japp, den funkar! :)
 
Pratade med en HQ-återförsäljare häromdagen. De gamla modellerna kommer tydligen att fortsätta säljas (troligtvis prissänkta), men nya kommer också. Den största skillnaden var tydligen att de nya inte skulle kräva så mycket inställningar för att fungera, istället har de en GPS som "kartlägger" området och håller reda på vart den behöver starta nästa gång för att få så bra resultat som möjligt. Den skall dock fortsätta att klippa slumpmässigt.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.