Jag köpte en begagnad gipsskruvdragare. Denna saknade bits. Som jag förstått så ska det vara en speciell bits som gör att bitsen släpper när skruven är i.
Var hittar jag rätt till mitt köp?
 
Modell undelättar!:)
 
Jag har en begagnad Makita 6800 DVB som saknar bitshållaren....jag googlade modellnumret och hittade en sprängskiss med artikelnummer, mailade Makita Sverige och fick lista på återförsäljare...så nu är den beställd....
Min bitshållare hade en speciell längd, sen är det nog vanliga bits i den eftersom det är mekanismen i maskinen som fjädrar tillbaka och inte bitsen...(om jag fattat rätt)
 
  • Gilla
Besserwissern
  • Laddar…
Paytax skrev:
Modell undelättar!:)
I min enfald trodde jag på std grejor. Ska kolla vad det är jag köpt...;)
 
Var ett tag sedan, men jag är rätt säker på att 6800 har standard bits. Nersvarvad Ph2 (smal) rekommenderas varmt.
 
Daniel_N skrev:
Var ett tag sedan, men jag är rätt säker på att 6800 har standard bits. Nersvarvad Ph2 (smal) rekommenderas varmt.
Längden på bitsen är 25mm...men det sitter en bitshållare i den som mäter 76mm som fattas mig...och dom flesta hållare jag hittat är 50-60mm....sen ska jag ha T20 i den, tänkte prova att dra trallskruv i ett kommande altanprojekt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.