Undrar om du inte åker på moms på frakten också, om jag minns rätt!?
 
Kanske är så.. Fast jag tycker tullen borde gå efter kvittot från snowblowersdirect.. Jetcarrier har en kopia på det.
 
Kikade en del på Jetcarrier förra vintern, får se om jag får tummen ur att skaffa en Ariens i år.. ;)..

Fast det tillkommer väl frakt inom Sverige också om man inte åker för att hämta varan i Strömstad?

Spännande tråd! :D
 
300kr verkar frakten inom Sverige kosta om jag tolkar detta rätt: Da er adressen lagt inn, og innlandsfrakten trekt av med SEK 300,-
 
Det visade sig att jag trodde fel om frakten inom sverige. 1600kr ligger den på..

Forsäkring (1.5%): 133.17
Merv.grunnlag (varens verdi): 8878.07
----VEKT----
Fraktvikt: 1195.6 - volumvikt
(Reell vikt: 108.96)
------------
Merv varor : 2219.52
Spec. avg.: 0
Tull: 0 (+ 25% merv. tull 0)
-------------------------------------------------------
------------------------SAMMANDRAG---------------------
Sum merv: 2219.52
Fraktpris: 1195.6 kg. antall sendingar: 1
--------------------------------------
Summa sjö frakt SEK: 2686.21
Inlandsfrakt: SEK 1600 (tilkommer fraktpriset)
--------------------------------------
Försäkring : 133.17 (läggs till i frakten)
--------------------------------------

Totalt att betala SEK: 6638.9

Så slutsumman för beställningen blir: 9205 (vad paypaldrog av mig) + 6639 = 15844kr.

För er som bor i södra Sverige blir väl frakten inom landet lite billigare. Jag bor i Luleå.
 
Nästan 7000 för 100kg inom Sverige???

Måste finnas billigare lösningar.
 
vojma skrev:
Nästan 7000 för 100kg inom Sverige???
Det var väl moms och sjöfrakt mm i det beloppet, eller missförstår jag. Kanske det går att speca post för post vad som kostar vad.
 
Det är ju specat post för post. Moms, sjöfrakt, inlandsfrakt och försäkring. :p
 
ullberg
Dessa 15844, vad ska det jämföras med på svenska marknaden (vilken modell är det du köpt, och finns den i Sverige?)

/U
 
Jag har köpt platinum 24 och den finns inte på svenska marknaden om man kollar Ariens.se. Förra årets Deluxe finns dock för 22kkr här i Luleå. Platinum är lite värre än Deluxe.

Priserna på årets Deluxe och platinum är 960 respektive 1349 usd. Svensk moms tillsagd på usd priserna.
 
Redigerat:
Ignorera sista meningen.
 
Idag kom snöslungan till TISTEDAL i Norge.
 
Nu ringde posten. Den levereras senare idag..
 
Nu är det dags..
 
  • uploadfromtaptalk1351708653683.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bobas skrev:
Nu är det dags..
Det gick undan :)
hoppas du kan testa den ned blötsnö, det har vi ofta här.. Men aldrig sett någon blötsnö på ariens filmer :)..
mer o fler foton tack

Många frågor jag kommer på såhär när november närmar sig:
lättstartad?
Måste man skaffa tum-hylsor eller kör de mm? (Skiftnyckel har ju en tendens att halka)

alla de olika adressuppgifterna som du fick hos jet-carrier var skrev du i dessa?
beställde du något mer i tillbehörsväg, levererades det i så fall som ett separat paket eller i den stora lådan?

hlsn från ett kyligt Sveda, surfandes efter en trevlig ariens snöslunga..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.