Daniel78 skrev:
Jag antar att det inte bara är jag som ett antal gånger klantat mig och kapat efter 2m märket när jag måttat upp reglar på över 2m med tumstocken? :)
Ett tips här är att göra ett streck tvärs över 2m-strecket så fort man gjort det. Jag brukar försöka göra det och det funkar för det mesta. Om man inte kapar vid överstrukna markeringar, vill säga. smile.gif
 
kryssar också alltid 2m markeringen, men innan man gjorde det så blev många plankor just 2m....
 
Det bästa är att alltid mäta det lilla måttet först. Sen 2 m
 
Mikael_L
Hrrrmm, det bästa är 5-meters måttband ... :p
 
viktorj skrev:
Det bästa är att alltid mäta det lilla måttet först. Sen 2 m
Den var ny för mig! Försöker vara duktig och kryssa tvåmetersstrecket, men man slarvar ju ibland. Kanske jag kapar i fel ända istället om jag testar detta.....
 
Mikael_L skrev:
Hrrrmm, det bästa är 5-meters måttband ... :p
Nope, det bästa är min 6m talmeter! :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi har en rysk kvinna i bekantskaps kretsen, innan hon flyttade till Sverige jobbade hon som murare på ett bygge i Ryssland. Lite jobbigt att vara ensam kvinna med alla dessa macho byggare. Hursom helst, Ludmilla skulle mura upp ett badrum i ett bygge och gubbarna hade tråkat henne mer än vanligt så hon skulle minsann visa att även tjejer kan.
Så hon började mura så svetten lackade och hann faktiskt klart med väggarna på en dag.. Fast hon tyckte att det var märkligt, ju mer vägg hon fick upp ju mer skrattade gubbarna... Varför kom hon på när dagen var slut, hon hade glömt dörren...... :x Nu har hon lugnat ner sig och murar bara till husbehov ;) och joooo hon är jäkligt duktig...
 
550866_430777723637847_1300600969_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den här är ju ganska bra(y)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Plåster och 6 till
  • Laddar…
Snyggt! Ser ut att vara ett duktigt fall in mot huset också, på uppfarten.
 
MathiasS skrev:
Snyggt! Ser ut att vara ett duktigt fall in mot huset också, på uppfarten.
Alla vill väl ha rinnande vatten i huset ;-)

/ Fredrik
 
Se, det finns en tanke bakom allt...!(y)
 
Jag hoppas att jag inte får anledning att skriva här på måndag men om gjutformen kollapsar och jag får 4,5 kubik betong i rabatter och gräsmatta så lovar jag att tala om det :D:D
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Du slipper ju rensa ogräs i rabatterna i såfall ;)
 
BiFuel skrev:
Jag hoppas att jag inte får anledning att skriva här på måndag men om gjutformen kollapsar och jag får 4,5 kubik betong i rabatter och gräsmatta så lovar jag att tala om det :D:D
Du kan väl vara lite förutseende och rigga en kamera, utifall att. Tänk på oss andra.
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
[bild]

Den här är ju ganska bra(y)
Allvarligt? I Sverige? 2012?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.