Gudahov skrev:
Snyggt! Att vi har missat dessa!

På denna video: [länk] ser man hur raksömsklippningen fungerar, när Indegon går diagonalt över gräsmattan. Ser ju riktigt bra ut!
Nja, tycker den vänder åt fel håll när den kommer i bortersta läget, vänder åt vänster när den sedan går tillbaka till höger om sträckan den gick dit sett från kameran, därmed fick den göra en ganska kraftig justering direkt efter vändningen, verkade inte optimalt men det blir väl justerat tills de släpper den.
 
MBygga skrev:
Nja, tycker den vänder åt fel håll när den kommer i bortersta läget, vänder åt vänster när den sedan går tillbaka till höger om sträckan den gick dit sett från kameran, därmed fick den göra en ganska kraftig justering direkt efter vändningen, verkade inte optimalt men det blir väl justerat tills de släpper den.
OK. Det var observant. Jag tänkte närmast på att det var de tidigare klippspåren som gick diagonalt över gräsmattan som såg bra ut. Eller rättare sagt, det är första gången jag har sett på film, något som indikerar att den verkligen klipper raksöm. Och för detta blev jag glad. Sedan kan det ju vara arrangerat. Vem vet?

Pratade med Järniahandlaren på lunchen idag, när jag tog en promenad med hunden. Frågade om han hört något. Inget sedan det där meddelandet från Bosch, att de skulle levereras vecka 36. Personligen trodde han inte att de skulle leverera i år.
 
Gudahov skrev:
OK. Det var observant. Jag tänkte närmast på att det var de tidigare klippspåren som gick diagonalt över gräsmattan som såg bra ut. Eller rättare sagt, det är första gången jag har sett på film, något som indikerar att den verkligen klipper raksöm. Och för detta blev jag glad. Sedan kan det ju vara arrangerat. Vem vet?
Den vänder nog åt det hållet för att kanttråden möts upp på höger sida. Annars skulle den ju gå över begränsningen...


Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
pacman42 skrev:
Den vänder nog åt det hållet för att kanttråden möts upp på höger sida. Annars skulle den ju gå över begränsningen...


Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Kanske det men i så fall lite ologiskt då den vänder direkt i den första sekvensen utan att först backa (så som LD brukar göra) men på nästa sekvens när man tydligt ser att den kör över begränsningslinan backar den tillbaka en bit innan en vrider sig (så som HQ brukar göra). Så Boschgänget har allt fortfarande lite att bevisa innan man säkert vet hur den kommer att fungera.
 
Var föresten på Bauhaus Bäckebol i Göteborg igår för att se hur det går för dem med leveranserna. Står en skylt "leverans vecka 33" vilket jag påpekade för en i personalen. Ojdå är det redan v36 var den spontana repliken. Sen sa han att de fått v36 som leveransvecka från sin Boschkontakt men inte när under veckan. Just nu var de inte på väg in i alla fall kunde vi konstatera :(.
 
Man kan nog summera det som så att kan inte Bosch leverera denna veckan så har de förbrukat sitt förtroende hos många potentiella köpare om de inte kan komma med en seriös och trovärdig förklaring till förseningen. För egen del så tveka rjag lite på Bosch överhuvudtaget, Honda verkar mer lovande
 
Har ringet til Bosch Danmark i dag, de fastholder at leveringen er sat til denne uge 36. Vi får se :)
 
Ja, hur går det för alla som beställt... klarar Bosch av att leverera denna veckan som utlovat ?
Ni som tycker de förbrukat ert förtroende, vilka alternativ tittar ni på ?
 
Fick precis svar från Cheapy:"Den finns till försäljning både i våra butiker och i webbutiken.
Det är leveranstid på ca 1 vecka."
Där satt spiken, Honda får leverera till mig nästa säsong!
 
Fast ska du inte handla förrän till nästa säsong så spelar det väl ingen roll. Nästa säsong ska du givetvis köpa den klippare som passar bäst, oavsett eventuella förseningar året innan. Kan man tycka.
 
Bosch har kladdat för mycket för att få mig att lägga 15.000kr på deras klippare!
 
mortimer skrev:
Bosch har kladdat för mycket för att få mig att lägga 15.000kr på deras klippare!
Vi får väl se hur det går för Honda med deras lansering först innan man dömer, kanske:rolleyes:.
 
Nope, man dömer först och sparkar på de som ligger ner därefter :D
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Pratade med min lokala Järniahandlare idag. De hade fått meddelande idag, om att klipparna är på väg till Järnias (?) centrallager i Norge. Han räknade med att de skulle trilla in i butiken vilken dag som helst. Dock hade Järnias order-/lagersystem inte fått in dem i databasen ännu, så han kunde inte se hur många de skulle få.
 
Stadig ingen leverance her i Danmark :(
Kun i morgen fredag tilbage hvis uge 36 skal holde..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.