Min förhoppning är att det är avstängningsventiler så jag kan plocka bort element.
Jag vill inte skruva på 50 år gamla grejer om jag inte vet vad det är.
Någon som vet?

DSC01710 (Small).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
platon1980 skrev:
Min förhoppning är att det är avstängningsventiler så jag kan plocka bort element.
Jag vill inte skruva på 50 år gamla grejer om jag inte vet vad det är.
Någon som vet?

[bild]
Hej! Dom har valt att sätta injusteringsventiler/avstängsventiler så du kan ta bort täcklocken och stänga men ta det lite lungt ifall det inte sitter skruvar bakom täcklocken.
 
Ok, tack! Håller tummarna för skruvar under locken.
 
platon1980 skrev:
Ok, tack! Håller tummarna för skruvar under locken.
Ett tips är att du håller reda på hur många varv du skruvar in dom så du inte behöver justera dom senare om du ska sätta tillbaka dom.Sätt en lapp på väggen.
 
Ok! Bra idé!
 
Gick på ett par minuter. Skit också, som jag har kämpat med att slipa och spackla bakom kanterna på elementen, när det var så här lätt att loss dem! :mad:

Man ska inte fega med VVS, det är bara och skruva ;)
 
platon1980 skrev:
Gick på ett par minuter. Skit också, som jag har kämpat med att slipa och spackla bakom kanterna på elementen, när det var så här lätt att loss dem! :mad:

Man ska inte fega med VVS, det är bara och skruva ;)
Ja Det kan vara så lätt ibland;)
 
Men så köpte jag R15 lock till andra änden av ventilen (ventilen håller tätt, men för säkerhets skull), men R15 är någon millimeter för litet, vad sjutton nu då?
 
Aha, den är alltså någon millimeter större än "vanliga" kopplingar?
 
platon1980 skrev:
Man ska inte fega med VVS, det är bara och skruva ;)
Ibland läcker dem ut till under huven där du finner justerskruven, så var det åtminstone på ett element här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.