Fast i praktiken är det ganska svårt att mäta en förflyttning med accelerometrar pga att minsta brus ger så stora utslag efter att ha integrerats två gånger. En vibrerande klippare på en gropig gräsmatta är nog en ganska krävande miljö dessutom.
 
150m kabel o 300(!) st märlor följer med enligt den artikeln :)
 
Eriksgatan
Laddtiden på tyska är 70 min. medan den på svenska är 90 min. Antar att tyska elverken är effektivare än deras svenska kolleger :)
Indego nu på Boschs svenska hemsida:
http://korta.nu/Indego
"Inbyggt larmsystem ger stöldskydd" står det. Första stället jag läser något om larm på. Det står väl inget om larm i bruksanvisningen, bara om pinkodskyddet - eller har jag missat något?
 
Eriksgatan skrev:
Laddtiden på tyska är 70 min. medan den på svenska är 90 min. Antar att tyska elverken är effektivare än deras svenska kolleger :)
Indego nu på Boschs svenska hemsida:
[länk]
Vidare står att läsa "Logicut lär in trädgårdens layout och misar inte en fläck"
.....men marknadsavdelningen mis(s)ar visst lite bokstäver.....
 
Eriksgatan skrev:
Laddtiden på tyska är 70 min. medan den på svenska är 90 min. Antar att tyska elverken är effektivare än deras svenska kolleger :)
Indego nu på Boschs svenska hemsida:
[länk]
"Inbyggt larmsystem ger stöldskydd" står det. Första stället jag läser något om larm på. Det står väl inget om larm i bruksanvisningen, bara om pinkodskyddet - eller har jag missat något?
Jag gillar att det är en sladdlös robotklippare...:p
 
MBygga skrev:
Jag gillar att det är en sladdlös robotklippare...:p
Ja tänk vad de är finurliga de där tyskarna...
 
Maxikatten skrev:
Ja tänk vad de är finurliga de där tyskarna...

Det hade ju varit tokroligt att se den typ stänga in sig själv med sladden ala "snake" eller Tron

=)
 
Idag är det halvlek på v. 35 och leverans har nu sist utlovats till v.36. Är det någon som blivit kontaktad ang leverans av sin beställda klippare nästa vecka ?
 
ikke her, venter stadig... :)
 
Gudahov skrev:
Det kan ju förvisso vara en specialare? Nån enstaka handlare som fått en maskin? Annars finns det inga rapporter om att de skulle ha börjat levereras. Så sent som förra veckan fanns första riktiga Indegon på film ([länk]) - tidigare har det bara varit dummies.

Du bara måste ta reda på vad det är för klippare; och om det är en Bosch, hur det kan komma sig! Du stannade just klockorna. En hel värld håller andan!

De installerade i helgen, det stod en Järnia bil utanför och jag stack dit nyfiken som en gnu!
Såg en sån däringa sling nedgrävnings maskin och 2 gubbar som jobbade som fasiken, eller ja, en av dem jobbade.

Jag tog upp diskussionen och frågade om det var en Bosch Indego de installerade (eftersom det var den informationen jag hade fått).

Det visade sig att det skulle ha varit en Bosch, men pga leveransförseningar så fick de ta en Wiper (Ambrogio) istället då Järnia tydligen sålde båda (även om de inte sålt några Bosch än).

Så så var det med den sagan,...typiskt.
 
theon skrev:
De installerade i helgen, det stod en Järnia bil utanför och jag stack dit nyfiken som en gnu!
Såg en sån däringa sling nedgrävnings maskin och 2 gubbar som jobbade som fasiken, eller ja, en av dem jobbade.

Jag tog upp diskussionen och frågade om det var en Bosch Indego de installerade (eftersom det var den informationen jag hade fått).

Det visade sig att det skulle ha varit en Bosch, men pga leveransförseningar så fick de ta en Wiper (Ambrogio) istället då Järnia tydligen sålde båda (även om de inte sålt några Bosch än).

Så så var det med den sagan,...typiskt.
Synd, hade varit intressant med lite rapporter om hur Boschen fungerar innan säsongen tar slut. Hade nog varit bra för Bosch själva också för annars kommer de nog att betraktas som ett oprövat och kanske också opålitligt kort inför nästa säsong, troligen till Hondas och också HQ's (om de kommer med nytt) fördel.
 
theon skrev:
De installerade i helgen, det stod en Järnia bil utanför och jag stack dit nyfiken som en gnu!
Såg en sån däringa sling nedgrävnings maskin och 2 gubbar som jobbade som fasiken, eller ja, en av dem jobbade.

Jag tog upp diskussionen och frågade om det var en Bosch Indego de installerade (eftersom det var den informationen jag hade fått).

Det visade sig att det skulle ha varit en Bosch, men pga leveransförseningar så fick de ta en Wiper (Ambrogio) istället då Järnia tydligen sålde båda (även om de inte sålt några Bosch än).

Så så var det med den sagan,...typiskt.
Äsch. Det var la för synd. Det är ju i denna vecka som de skulle börja leverera (v 36). Tyder på att det dröjer ytterligare.

Ingen bra reklam för Bosch detta. Många av de som överväger en robotklippare torde hamna här på byggahus och ta del av vad folk har för erfarenheter. Jaja, man får väl ta det som ett gott omen: att de haft lite problem med tekniken och att de vill vara 100% på att allt fungerar innan de släpper den. Det blir nog bra såsmåningom. Nu ser det ut att bli en kamp mellan Bosch och Honda istället, vem som skall släppa den första raksöms-klipparen.
 
claust skrev:
Fandt disse videoer, tror de er nye;

[länk]
Snyggt! Att vi har missat dessa!

På denna video: http://www.youtube.com/watch?v=IiE2OhxVPbI ser man hur raksömsklippningen fungerar, när Indegon går diagonalt över gräsmattan. Ser ju riktigt bra ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.