hittade ett obljekt på hemnet http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-ojaby-vaxjo-kommun-sagmastarevagen-79-4112331.......

finns enavskild del i huset med eget badrum bastru samt ett stort rumm , min tanke är att hyra ut den delen vid ev köp för att mineralisera våra utgifter . ta ca 4000 kr i månsaden ....

lioger ju badrum precis jämte , hur svårt ´är det att sätta in en lite kokvrå osv. själv.? vad skullle det kosta ett företag gjorde det . med vatten avlopp,antar man kanta det från toaletten?

att få ner våran boende kostnad genom att hyra ut framtills manfår barn skulle göra otroligt mycket ekonomiskt ?


Vad tror ni .. finns ju egeningång osv . .. ..


MVH husjakt . . . .
 
Hemmakatten
Har ingen aning om hur stor hyresmarknaden är runt Växjö. Men idén är bra. Hur är det med allmänna kommunikationer? Finns det högskolor i närheten så studenter behöver hyra rum? Finns det mer eller mindra stora företag som kan tänkas vilja ha en lägenhet för sina anställda som kommer på besök?

Dessa frågor och flera andra bör du ha klart för dig innan du köper huset.
 
Jag ser inte riktigt hur du menar. P planritningen så ligger dte bastu med dusch i den delen som jag antar att du vill hyra ut, men jag ser ingen toa.

Att dra dit toalettavlopp från den andra toaletten innebär troligen en del rätt stora ingrepp, troligen bila upp golvet i tvättstugan. Även att fixa avlopp till en kokvrå skulle troligen innebära att man får bila upp golvet i duschen.

Även el till en kokvrå behöver ni lösa.

En variant är att man bygger om bastun med dusch till ett badrum med toa, skippar bastun och tar elen som går till bastun till en kokvrå.

Jättesvårt att sia om priset, men gissningsvis 50 000 i bästa fall, och väldigt mycket mer i sämsta fall.

Jag tycker det låter lite optimisitiskt med 4000 i månaden i hyra.
 
Det finns väl toaletter med inbyggd avloppspump som man kan köra med om man inte vill bila upp golvet.

Hade jag varit student så hade jag hellre hyrt en studentlägenhet än en del av ett privat hus, om inte privathuset var billigare. En studentlägenhet känns mer "egen".
 
Som en övergångslösning när man väntar på studentrum på hösten så skulle det nog gå att hyra ut för 2500 i månaden.
Då hamnar man ju även under nivån så man slipper betala skatt på hyran.

Men med tanke på investeringsbehovet och obehaget av att ha en främmande människa i huset skulle jag avstå.
 
Hur tänker du när du begär 4000kr i månaden?

Lägg ned lite på att anpassa det till att vara en mindre lägenhet.
Det måste till en toalett, det är lättare att gå iväg och duscha i annat utrymme än att gå iväg för att gå på toaletten om natten.
En liten tvättmaskin bör också ställas dit.
Ta en liten kostnad och gör om nuvarande dusch bastu till dusch och toalett med tvättmaskin.
Vid ingången kan du ställa en trinette och ta vatten från dusch eller avlopp + vatten direkt genom väggen från din tvättstuga.

typ något sådant
http://www.blocket.se/stockholm/Trinette_Elektrolux_42287132.htm?ca=11&w=3

Kan vara en rätt bra lösning då du kan bomma igen ingången från din egen entre det blir då helt avskillt.

Tänk också på om du ska ta iklusive el eller + el om du ska ta betalt för elen så ska det finnas en elmätare som hyresgästen ska kunna läsa av själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.