Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej

Min fru körde just av laddningskabeln till min AcX 230. Är det någon annan som har gjort det. Brukar det räcka att man fixar kabel eller brukar transformatorn gå också. Verkar som att transformatorn är helgjuten och jag kunde inte se någon säkring att byta.
 
Asperi skrev:
Hej

Min fru körde just av laddningskabeln till min AcX 230. Är det någon annan som har gjort det. Brukar det räcka att man fixar kabel eller brukar transformatorn gå också. Verkar som att transformatorn är helgjuten och jag kunde inte se någon säkring att byta.
Jag har också råkat ut för att laddkabeln har gått av. Efter skarvning fungerade det igen. Det är väll inte rekommenderat att köra med skarvad kabel som jag förstår det men det funkar ännu för mig.
 
spendera skrev:
Jag har också råkat ut för att laddkabeln har gått av. Efter skarvning fungerade det igen. Det är väll inte rekommenderat att köra med skarvad kabel som jag förstår det men det funkar ännu för mig.
Så även för mig. Två år med sockerbit utan problem...
...när den ger upp blir det fuktsäkrad skarv... ;-)

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Har just sett på inspelningen av reklamfilmen för nästa generation Automower. :)
 
Chris5 skrev:
Har just sett på inspelningen av reklamfilmen för nästa generation Automower. :)
Och.............?
 
Hade gärna lagt upp lite bilder men kamerateamet var väldigt tydliga att det inte var aktuellt. De hade en vit modell av 220/230. Skalet lite mer flackt än idag och med två upphöjningar för belysning. Kunde inte se om det verkligen fanns lysen där men fanns klart möjlighet till det. Lite snyggare "alufälgar" än dagens 230 men inte mycket.
 
...och dom drogs fram med snören som en äkta Bosch? ;)
 
  • Gilla
Asimow
  • Laddar…
Chris5 skrev:
Hade gärna lagt upp lite bilder men kamerateamet var väldigt tydliga att det inte var aktuellt. De hade en vit modell av 220/230. Skalet lite mer flackt än idag och med två upphöjningar för belysning. Kunde inte se om det verkligen fanns lysen där men fanns klart möjlighet till det. Lite snyggare "alufälgar" än dagens 230 men inte mycket.
Förhoppningsvis är det några skillnader och nyheter under skalet också så de inte gör en Japan (i bilbranschen) dvs. nytt skall på befintligt "underrede".
 
MBygga skrev:
Förhoppningsvis är det några skillnader och nyheter under skalet också så de inte gör en Japan (i bilbranschen) dvs. nytt skall på befintligt "underrede".

Sålänge det befintliga "underredet" är bra så finns det kanske mindre incitament att göra ett annat bara för sakens skull. Men har man DÅLIGA saker så måste det re-inventas hela tiden.

Utveckling kostar pengar, den skall styras i RÄTT riktning, inte mot en massa onödigt - HQ kan sina saker, så du kan vara lugn.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
theon skrev:
Sålänge det befintliga "underredet" är bra så finns det kanske mindre incitament att göra ett annat bara för sakens skull. Men har man DÅLIGA saker så måste det re-inventas hela tiden.

Utveckling kostar pengar, den skall styras i RÄTT riktning, inte mot en massa onödigt - HQ kan sina saker, så du kan vara lugn.
Jag är nog lugn, frågan är om HQ är det med all ny konkurrens som kommer fram på kort tid. Gäller nog att hålla sig väl framme med innovationer och inte falla tillbaka på gamla framgångar.
 
Hur var det här med guideslingan, kan den hoppa över till att börja följa guidelinan in istället för begr om den redan följer begräns in.

Har laddaren i passagen mellan 2 skepp på min tomt och har problem att den inte "känner av" laddaren när den kommer på fel sida i passagen och tar då hela varvet runt innan den kommer på rätt sida. Tänkte om det gick att lösa problemet med att lägga 2-3 meter guide i passagen ....

problemet är troligtvis höjdskillnad, laddar står nog lite högre än vad Lucy passerar på när hon följer begr sling
 
Gus- skrev:
Hur var det här med guideslingan, kan den hoppa över till att börja följa guidelinan in istället för begr om den redan följer begräns in.

Har laddaren i passagen mellan 2 skepp på min tomt och har problem att den inte "känner av" laddaren när den kommer på fel sida i passagen och tar då hela varvet runt innan den kommer på rätt sida. Tänkte om det gick att lösa problemet med att lägga 2-3 meter guide i passagen ....

problemet är troligtvis höjdskillnad, laddar står nog lite högre än vad Lucy passerar på när hon följer begr sling
Nej, den lämnar inte begränsningen.



Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Hej alla glada och kunniga AM ägare och annat kunnigt folk här i tråden!

Jag tänkte skaffa mig en robot till nästa vår och efter att ha pratat med min granne
så fick jag reda på att han inte heller tänker klippa mer gräs igen! :)

Vi diskuterade då att gå ihop och köpa en modell större maskin och dela på!
Förutsättningarna är att vi delar ca 30m tomtgräns där vi planterade avenbok förra våren!

Om vi tar bort en planta kan vi få en öppning på ca 70cm där jag tänkte man kunde dra en
av guide kablarna, den andra då ut på min sida.

Laddstationen hade passat perfekt på gaveln på mitt hus ca 3m från häcken och således hans tomt, i skuggan!

Min gräsmatta är på ca 560m2 och hans är på runt 700m2, båda tomterna är mkt platta och inte
krångliga med robot ögon sett!

Hade detta fungerat och är det övervuvudtaget att rekommendera?
Är det isf Solar hybriden (2200m2) eller 230ACX (3000m2) som skulle passat bäst?
Hur skulle man bäst programmera klippningen? Varannan dag? Varannan laddning?

Hur lång slinga är max på respektive maskin?

Mkt frågor men jag vet att ni är väl insatta! :D

Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Patrick (med granne)
 
Stickan56
Detta är rimligt utom att köra varannan laddning. :p

MVH Stickan
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.