Status
Tråden går ej att kommentera.
Nimajneb skrev:
Sitter o tittar på min poolrobot som lunkar runt och har under en längre tid funderat på en kusin för gräsmattan.
Lite fakta... Kanske behövs mer..

Gräsyta 2500-2600m2
Slingkabel behov ung 950m
5 mindre områden plus ett stort, sammankopplade med passager och en ev brygga.
Laddstationen skulle nog placeras där 2/3 ligger åt ena hållet och 1/3 åt det andra.

Skulle en 230 klara detta?
Behövs förstärkare och var o hur kopplas en sådan in...

Btw, vad står limited edition för? Många av svaren kanske finns tråden men den är ju längre än lång :)

Edit, kanske 300m2 av gräsmattan har en lutning på 10-15%
Du vet väl att det är KÖP läge på worx..:banghead:
 
Gramen skrev:
Du verkar ha koll på grejer jag funderat lite på. Finns det mer att läsa om servicemenyn någonstans? På min AM finns också ett "testa slingsingal" i den ordinarie menyn. Men det omnämns inte i manualen. När man väljer den kommer det upp diverse siffror. Det skulle vara intressant att ta del av dokumentation kring vad den informationen kan säga mig. Vet du vart sådant finns eller kan du dela med dig av något?
Det finns info i den tekniska manualen:
http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196765-technical-manual-husqvarna-automower.html

Den meny som du får upp under "avancerad" är samma som i servicemenyn, men servicemenyn innehåller flera andra saker också.

Siffrorna ger värden på signalernas styrka:
Af främre slingsensor, ska vara 70-320
G1: Guide 1, ska vara 250-320 nära guiden
F: Fjärrantenn
N: Närantenn

Det vore kul att höra vad du får på G1 nära guiden eftersom jag som sagt också har problem med detta.
 
Hur skall man tolka att Worx-tråden har gått om Automower-tråden i antal inlägg?

Jag tolkar det som att vi Automower-ägare har mindre problem med vår produkt. För det kan ju inte vara så att det finns fler Worx på den korta tid den sålts...
 
  • Gilla
lindahl
  • Laddar…
Jag har gjort ett helt gäng med inlägg. Jag och Farsan har varsin AM 230acx. Inga problem med dom alls. Hjälper mest andra med deras problem.
 
Mabcus skrev:
Du vet väl att det är KÖP läge på worx..:banghead:
Med den storleken på tomt Nimajneb har fungerar nog inte den existerande modellen av Worx Landroid. 1500 kvm och runt 450 meter begränsningslina är nog vad den klarar.
 
pacman42 skrev:
Hur skall man tolka att Worx-tråden har gått om Automower-tråden i antal inlägg?

Jag tolkar det som att vi Automower-ägare har mindre problem med vår produkt. För det kan ju inte vara så att det finns fler Worx på den korta tid den sålts...
Nej, det tror inte jag heller att det finns men just för att den är ny på marknaden med ett attraktivt pris dessutom finns ett stort intresse för denna maskin och därmed många frågor att dryfta om funktion, drift och tillförlitlighet mm.
 
MBygga skrev:
Med den storleken på tomt Nimajneb har fungerar nog inte den existerande modellen av Worx Landroid. 1500 kvm och runt 450 meter begränsningslina är nog vad den klarar.
Helt rätt, LD nuvarande version är helt utesluten. Sedan generellt sätt så känns det inte så lockande att lägga ut närmare 1km begräningstråd och hålla på o justera i evigheter och att lägga en massa trimmningsjobb varje vecka.
Att puttra runt på åkklipparen o lyssna på radio, musik eller en ljudbok är eg en ganska OK sysselsättning.
För den delen ska man inte förneka att när väl roboten är på plats och injusterad så kan man fortfarande lyssna på musik etc men då istället liggandes vid poolen. :)
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
peternicklas
Oavsett vilket fabrikat du väljer så lär du inte komma ifrån att köra med trimmern. LDn räcker inte till för dig såvida man inte satsar på 2 st:wow:.
 
Johan Gunverth skrev:
Varför stänger du av den? Det behövs inte för allmän rengöring eller fixande. Anledningen till att den söker sig till basstationen efter kallstart kan ju var t.ex. stöldskydd eller kontroll av funktion.
Det räcker att jag trycker på stoppen, låter den stå en timma om jag tex jobbar på tomten, sätter på den och så så vill den ha koden, klipparen lyft (trotts blixtstilla) och sedan in i stationen för att slita lite extra på batterierna.
 
peternicklas
johnjensen skrev:
Det räcker att jag trycker på stoppen, låter den stå en timma om jag tex jobbar på tomten, sätter på den och så så vill den ha koden, klipparen lyft (trotts blixtstilla) och sedan in i stationen för att slita lite extra på batterierna.
Konstigt beteende. Landroid kräver alltid kod om den har varit avstängd. Vid påslag slår man kod men sedan börjar den klippa. Om det är lite ström går den sedan hem. Vi kan trycka på stopp och sedan bara stänga luckan så går den igen. Vet dock ej om den stänger av efter viss tid.
 
Nimajneb skrev:
Sedan generellt sätt så känns det inte så lockande att lägga ut närmare 1km begräningstråd
Ok, nä du ska nog inte ha en klipparrobot som behöver någon form av begränsningskabel. Hur stor är ytan som ska klippas?
 
peternicklas
Prins Daniel skrev:
Ok, nä du ska nog inte ha en klipparrobot som behöver någon form av begränsningskabel. Hur stor är ytan som ska klippas?
Ett antal getter kanske vore bättre:)
 
Prins Daniel skrev:
Ok, nä du ska nog inte ha en klipparrobot som behöver någon form av begränsningskabel. Hur stor är ytan som ska klippas?
2600m2 ung. Men det finns väl inga robotar utan begränsningskabel? Hur ska den annars veta att den inte ska köra rätt ner i dammen tex?
 
6
Nimajneb skrev:
2600m2 ung. Men det finns väl inga robotar utan begränsningskabel? Hur ska den annars veta att den inte ska köra rätt ner i dammen tex?
Wiper har ju sin modell Blitz som inte har begränsningskabel, men den har ju inte den kapaciteten som du behöver.
 
peternicklas skrev:
Ett antal getter kanske vore bättre:)
Även getter behöver väl en "begränsningskabel" annars springer dom bort :)
 
  • Gilla
Mabcus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.