Hejsan,
Någon som har förslag på takstolstillverkare norr om sundsvall, bor själv i skellefteå.
Frågat på takstolsfabriken och fick ett pris på ca600/st vilket var hyffsat, MEN frakten skulle kosta ca900-1000/st.....

/Richard
 
http://www.tkbygg.se/ i kalix
Hur stor spännvidd har du tänkt? Bor också i skellefteå har börjat planera ett garagebygge. Skriv gärna vad du fick för pris, kalkylerar än....
 
Jag har tänkt mig en platta på ca 5.4x7.2 så takstolarna får väl en spännvidd på drygt 6.5m yttermått kanske. Sedan skall jag ha en carport framför på ca 5.4 också så vi pratar storleksordningen 10-11stolar.

Har skickat dem 2 el. 3 mail men inte fått några som helst svar.
 
Beställde från TK Bygg till mitt garagebygge.
8 takstolar med spännvidd 7,5 meter och 38graders lutning, inreder loftet senare.
7 mellanbjälklag med samma spännvidd förstås ;)

För detta betalade jag 16700 levererat till Rosvik, mitt emellan Luleå och Piteå.
Tycker jag fick bra kontakt och service, mailade med Lars-Göran Nilsson och sedan telefonkontakt.
 
Mina takstolar är också från TK Bygg. Raka besked gällande leverans och pris. Fick ritningen faxad till mig för bekräftelse på mått och dyl. Alla takstolar var exakta i mått och materialet var av hög kvalitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.