Tomas_P skrev:
iof i helgen men skulle bara kolla vad som låg under plastmattan :wow:

[bild]
Efter nästan 3 månader börjar det snart bli dags att lägga tillbaka (nya) golvet. Fick i helgen upp de sista skivorna med OSB och gips :)
 
  • 2012-06-16 18.43.17.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tomas_P skrev:
Efter nästan 3 månader börjar det snart bli dags att lägga tillbaka (nya) golvet. Fick i helgen upp de sista skivorna med OSB och gips :)
Fönsterhålet ser lite litet ut :)

Själv har jag spacklat nya utbyggnaden. Imorgon skall tapeter beställas....
 
Idag har jag äntligen fått börja skruva upp den nya fasaden! Bräda för bräda växer den ( liggande stockpanel ). Nu har jag nått upp till fönstren vilket innebär ett litet stopp då de ska bytas!
 
överbleck, underbleck, satte in 2 pvc fönster till, isolerat insidan, drevat . Och vart på tippen med ett lass virke..
 
Idag så blev det en rabatt som blev klar. Vad tror ni, behövs det gräsfrö till höger eller skall man hoppas att gräsmattan sprider sig?

af4201282546P7f05.jpg
 
Satt 9 plintar till vårt utedäck :) Snart ska det stekas...
 
Krypit i krypgrunden för att dra nätverk och inspektera. Hittade en läckande avloppsledning så dagen var inte bortkastad. Avslutade expeditionen med att borra hål i en värmeledning. Nu måste jag tröstköpa en sticksåg så jag kan öppna golvet på ett ståndsmässigt sätt :)
 
oobum skrev:
Idag så blev det en rabatt som blev klar. Vad tror ni, behövs det gräsfrö till höger eller skall man hoppas att gräsmattan sprider sig?
Ja förr eller senare lär du nog få gräs där men jag skulle nog kasta på några nävar frö för att skynda på det hela. Det går ju inte åt mycket till den remsan.
 
Sågat ner två träd, köpt material till sandlåda, rivit ut källargolv, börjat gräva ut för altanen, sått ny gräsmatta. Det har varit en produktiv midsommarhelg :)
 
Mikael_L
Igår hämtade jag ytterligare drygt 2 m3 kutterspån till mellanbjälklaget, men nu räcker det.
Och så fipplade jag lite med det (nästan) sista av isoleringen mot yttertaket. Det är några smågrejer kvar som inte kan slutföras just nu, så när det blir helt klart runt takfönstret och kallvindsluckan så kan det allra sista bli isolerat.
Och så bar jag runt på lite grejer, mycket onödig motion blir det...

Sen började jag kapa upp de tre senast fällda björkarna, men fick avbryta då jag insåg att jordgetingar har hunnit bygga ett bo under en av stammarna.
Så då vidtog operation -utrota getingbo-.

Jag rev och slet sönder boet lite med en lång pinne (det blev delvis synligt då jag rullat undan björkstammen lite) och sen kastade jag en stor rejäl sten över hålet med boet i och stampade till och sprang.
När det lugnat sig lite så öste jag över några skyfflar med jord och stenmjöl och tänkte att nu är det klart.

Men idag upptäckte jag att dom lyckats ordna med en ny utväg, shit vad dom måste ha jobbat.
Ett par skyfflar till blev det, så nu tror jag det är klart. Getingarna verkade förövrigt inte så kaxiga idag, lite trötta verkade dom. :)
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Men idag upptäckte jag att dom lyckats ordna med en ny utväg, shit vad dom måste ha jobbat.
Ett par skyfflar till blev det, så nu tror jag det är klart. Getingarna verkade förövrigt inte så kaxiga idag, lite trötta verkade dom. :)
Hur pigg hade du känt dig om grannen öst in ett par kubik snö på din infart och ställt ett traktordäck för dörren? :D
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
I många hemförsäkringar ingår bortplockning av getingbon utan självrisk. Den där metoden lät farlig.
 
Har just avslutat uppreglingen för en 25 m2 stor terass ovanpå det tillbyggda köket.

Eftersom jag visste att det skulle bli knepigt att bygga på ett falsat plåttak med lutningar hit och dit tog jag hjälp av två vanligtvis duktiga snickare, som kom en eftermiddag före midsommar och gjorde jobbet.

Sedan tog det mej tre dagar den här veckan att göra om jobbet så det blev rakt. :mad:
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Har just avslutat uppreglingen för en 25 m2 stor terass ovanpå det tillbyggda köket.

Eftersom jag visste att det skulle bli knepigt att bygga på ett falsat plåttak med lutningar hit och dit tog jag hjälp av två vanligtvis duktiga snickare, som kom en eftermiddag före midsommar och gjorde jobbet.

Sedan tog det mej tre dagar den här veckan att göra om jobbet så det blev rakt. :mad:
OJ !! Så trist.
Hur går du vidare med det? Dom får inget betalt?
 
Ska ringa och muttra.. :mad:

Dom är normalt sett hur bra som helst, har gjort stora jobb här förut och är välkomna tillbaka. Jag är väl lite halvt villig att se det som ett olycksfall i arbetet, men betala fullt har man ju inte mycket lust att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.