Status
Tråden går ej att kommentera.
VIPPEN skrev:
Hur ser Timerinställningarna ut?
Har testat med olika, utan resultat. Jag har även testat att nolla alla timerinställningar.
 
sm7tog skrev:
Absolut. Den skall MINST garantiregistreras. Men jag inbillar mig fortfarande att en seriös ÅF även kopplar upp den och för in maskinen i autocheck.
Jag håller med dig i det att om stöldskyddet förbättras bör det vara en standardrutin. Men att kalla ÅF för inte seriösa då det följer Husqvarnas egna direktiv tycker jag är omotiverat hårt...
 
JayJay skrev:
Jag håller med dig i det att om stöldskyddet förbättras bör det vara en standardrutin. Men att kalla ÅF för inte seriösa då det följer Husqvarnas egna direktiv tycker jag är omotiverat hårt...
Ja, det har du nog rätt i. I allafall så tror jag vi är överrens i sak vad gäller autocheckreggningen, att den bör göras. :)

/jm
 
Jag har sett att min 220AC allt som oftast sitter fast i laddstationen när den skall backa ut. Den slirar ett tag och kommer nätt och jämt loss. Finns det någon justering för det tro?
 
Den fastnar väl mot laddblecken i laddstationen kolla så att dessa går lätt, borde väl gå att spruta på nån "smörja" av nåt slag som lite glidmedel.
 
E
Någon som vet om det går att stänga av ljudet helt?

Har precis fått min 305a uppdaterad till senaste fw, och nu tjuter den som en stucken gris om strömmen till laddstation bryts och sedan slås på igen. Inte så snällt mot grannarna om det blir ett strömavbrott mitt i natten.

Fler som råkat ut för detta?
 
elf98 skrev:
Någon som vet om det går att stänga av ljudet helt?

Har precis fått min 305a uppdaterad till senaste fw, och nu tjuter den som en stucken gris om strömmen till laddstation bryts och sedan slås på igen. Inte så snällt mot grannarna om det blir ett strömavbrott mitt i natten.

Fler som råkat ut för detta?
Nej, så gör inte min, den gav sig ut en sväng när strömmen kom tillbaka däremot men återvände så fort den träffade guiden.

Förra säsongen var jag ute efter att stänga av ljudet då var det mycket pip. Men efter uppdateringen har jag i stor sätt inga.
 
Redigerat:
Ben1 skrev:
Jag kör en 305a på ca 520 m2 det funkar men den får gå konstant för att hinna med.
Köpte mig en 220 AC trots allt. Vi har en dotter på 11 månader så jag vill inte att klipparen ska klippa hela tiden.

Ska försöka installera allt ikväll.
 
Tror att du gjorde rätt MZM

Har uppdaterat mina kameror och länkar här för de som kanske funderar över att köpa en 230 på 2800 kvm gräs och undrar över laddtider mm (går snabbt med play-knappen). De två kamerorna visar en tredjedel av tomten. Live-visningen avstängd för gott men man kan titta 3 dagar bakåt fom 3 juni. Den laddar vid ladugårdsväggen rakt fram på första bilden men kan vara svårt att se pga björkens blad.

http://t.co/RLddWbY2

http://t.co/bYg2OfUG

(Jo, faktiskt blir Mower med laddstationer stulna i våra trakter enligt tidningen)
 
E
Ben1 skrev:
Nej, så gör inte min, den gav sig ut en sväng när strömmen kom tillbaka däremot men återvände så fort den träffade guiden.

Förra säsongen var jag ute efter att stänga av ljudet då var det mycket pip. Men efter uppdateringen har jag i stor sätt inga.
Undrar om det inte är stöldlarmet så går i gång. Verkar bara hända när klipparen står i Manuellt läge när strömmen bryts.
 
Installerade min automower 220AC idag.
Men det fungerar inget vidare.

Det vill inte fungera och när den fungerar så stannar den efter typ 10-15 sekunder.

Bakre slingsensor defekt
Främre slingsensor defekt
Ingen slingsignal
Utanför arbetsområdet

Jag har grävigt ner min kabel med hjälp av en kantskärare, som dom har till bunkrana på golfbanan.
La också en guidekabel också som går ihop med bergränsnings slingan.

Några tips?
Gräsmattan är på ca 600kvm

Mvh Magnus
 
När min 220 var ny för 3 år sen så klippte den 45 min. och laddade ungefär lika länge, nu i vår hade jag klipptider på knappt 30 min. och lika lång laddtid (30min), antog att batteriet började ta slut och satte i ett nytt
men tiderna är ungefär desamma, kan det vara på det viset att tiden för att söka till laddstationen för att laddda loggas och klipparen anpassar klipptiden till det? eller vad kan vara fel?
/Krille​
 
bengan24 skrev:
Installerade min automower 220AC idag.
Men det fungerar inget vidare....
...Några tips?...
Går slingan åt rätt håll? Har du testat med att växla kontakterna för begränsningskabeln?
 
Det har jag inte gjort, skall prova imorgon efter jobbet.
Kan det vara så enkelt kanske, man kan hoppas.
 
bengan24 skrev:
Det har jag inte gjort, skall prova imorgon efter jobbet.
Kan det vara så enkelt kanske, man kan hoppas.
Nu fungerar den, bytte plats på kablarna men inget hände.
Klipparen stog ca 2m framför laddstationen, då ryckte jag ut guidekabel och vips så började den köra och klippa som aldrig för.
Men varför?
Jag har en U formad tomt så jag måste guidekabel så den lättare hittar tillbaka.
Någon som haft samma problem?
Är det något fel på inställningen bara?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.