Status
Tråden går ej att kommentera.
Maden skrev:
Samma för mig 4 sen sänker jag när gräset är riktigt fint till mellan 2-3.
Hur många ggr brukar ni göddsla under en säsong?
Tidig vår och mitt i sommaren vid ett ordentligt regn.
 
Maden skrev:
Hur många ggr brukar ni göddsla under en säsong?
Vattnade ut Ferrogent och gödslade med Biltema gödsel för en månads sen.
I helgen spred jag ut mer gödsel (Super gramino)
Automowern får stanna inne tils fredag eftersom det annars blir lite kladdigt runt hjulen.
I början av juni sprider jag ut Stroller kombi på klövern och Super gramino på resten.
Sen beror det på sommaren hur den blir men troligtvis en gödsling i augusti.
Det är planen men eftersom det är första sommaren med Automower kanske planen ändras.
 
Någon som vet hur man nollställer antal laddcykler/drifttid etc efter batteribyte i en AM220AC?
 
orpon skrev:
Någon som vet hur en Automower beter sig med en studsmatta?
Ställ studsmattan där klipparen ändå inte kommer åt den:

dar-me-151.jpg


Skämt å sido, det var någon som grävde ned sin studsmatta så tvärslåarna hamnade under marknivå. Säkert rostproblem på sikt men inga klipparproblem.
 
AJ!

Sprucken ganska mycket och lagat med Karlsons klister samt silvertejp.

2012-04-24182438.jpg

En halv säsong och ute och testat någon gång ibland nu på våren. Det är grenar från buskar som gjort det, tror jag. Inte skoj och blir väll att inhandla nytt skal om man någon gång får 2000 kr över (dyra som skam). Byter man det själv?

------------

Hm, http://www.byggahus.se/forum/tradgardsmaskiner/144555-husqvarna-automower-27.html#404 bli nog inte att gör själv.
 
Redigerat:
Vad tror vi om priser på AM nu när patentet gått ut, kommer kinakopiorna tvinga Husqvarna att sänka priserna.
Har fått ett pris hos min lokala handlare för 18900:- för 220n men skulle vara lite jobbigt om de sänker priset i sommar p.g.a konkurrensen.
 
johnjensen skrev:
AJ!

Sprucken ganska mycket och lagat med Karlsons klister samt silvertejp.

[bild]

En halv säsong och ute och testat någon gång ibland nu på våren. Det är grenar från buskar som gjort det, tror jag. Inte skoj och blir väll att inhandla nytt skal om man någon gång får 2000 kr över (dyra som skam). Byter man det själv?

------------

Hm, [länk] bli nog inte att gör själv.
Verkar vara ett gjutfel i kåpan, borde din ÅF ta som reklamation. Det ska tåla krockar helt enkelt. Den gröna kåpan kostar inte 2000:-, det är de metalliclackade som kostar mycket.
 
Ja, då får man ta sig till Göteborg innan gräset börjar växa på allvar. Det började med en liten glugg i, på bilden, vänstra skarven. Jag har nu reklamerat per e-post formulär.
 
Redigerat:
Någon som vet vad detta felmeddelandet betyder? Knivdisken startar inte och det är inget som låser disken utan den snurrar lätt. Det är en 230.
 
  • 001 - Kopia.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
WinMan skrev:
Så nu har den varit på service. Inget fel på krocksensorerna. Men den fick ny programvara, tror det var 2.02. Den hade typ 1.1. Ska bli spännade och se om man märker några förbättringar.
Vad jag kan se har de lagt till möjligheten att ställa in hur långt maskinen skall passera avgränsnings kabeln, utöver det känns det som om krocksensorerna är känsligare. Det sistnämnda har jag inget "bevis" för.

Ben1
 
Möjligheten att ställa in hur långt maskinen skall passera avgränsnings kabeln har jag på min som köptes förra sommaren.
 
Köpte min (305a) i maj 2011 och hade inte den möjligheten, finns inte heller i instruktionsboken. Jag har suttit och tittat på klipparen under dagen och det känns som den agerar annorlunda i vändningarna också, någon som har insyn i förändringar i programvaran?
 
Ben1 skrev:
Vad jag kan se har de lagt till möjligheten att ställa in hur långt maskinen skall passera avgränsnings kabeln, utöver det känns det som om krocksensorerna är känsligare. Det sistnämnda har jag inget "bevis" för.

Ben1
Det är inget jag kan hitta. Var har du hittat den inställningen?
 
Hej

Plockade fram min Automower 305 från sin vintervila idag. Kopplade in laddningsstationen och fick grönt konstant ljus direkt - tack för det! :)

Nu till det som inte fungerar, displayen på klipparen står och blinkar konstant. Jag får alltså inte upp något text eller möjlighet att knappa in min PIN-kod.

Är det någon som vet vad detta innebär?
 
WinMan skrev:
Det är inget jag kan hitta. Var har du hittat den inställningen?
I menyn under installation längst ner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.