Finns det någon som har tips om hur man kan få tag på schakmassor för att använda som upppackning på vår tomt i Sthlm? Vilka är tillvägagångssätten och hur brukar sånt här fungera?
 
F
Jag kontaktade kommunen och fick veta att man höll på att bygga vägar i området. De ville gärna lassa av fyllnadsmassor hos oss istället för på tippstationer.
Kolla mao i området om det är några stora byggen på gång. Kanske en annan granne behöver köra bort massor och du samtidigt behöver nya.
Billigare för alla.
 
Vart i Stockholm är du?

Jag bygga norrut & få massor från kommunen! (de håller på bygga nya gator)
Har sparrat säkert 50,000 - 75,000.

 
Jag bygger i Skogås och har massor om du är intresserad.

Andreas
 
Vi bor på Lidingö (nära bron) och kan ta emot massor omgående. Ring mig, Björn, på 070-376 10 99, så kan vi bestämma var och hur. Kommer kunna ta emot massor ända fram till mars nästa år.
 
AnEnglishmanAbroad skrev:
Vart i Stockholm är du?

Jag bygga norrut & få massor från kommunen! (de håller på bygga nya gator)
Har sparrat säkert 50,000 - 75,000.
Hej,

Vilken kommun bor du i? Har kommunen kört massorna till din tomt utan att du behövt betala någonting?
 
Hur mycket är mycket vi har snart hela tomten med sten och dylikt. Jag tänkte att ha det till en mur men jag tror inte att man får ha 2 meters murar runte tomten :)

Robert
 
Tjenare!

Är också i behov av schaktmassor (utanför Norrköping)! Vilken avdelning på kommunen ringde ni till för att höra om schaktmassor till tomt?? Var det markkontoret eller?
 
Nu har jag och markentreprenören kommit överens om vad vi ska göra med schaktmassorna. TA BORT!!
Ni som behöver massor kan komma och hämta.
Hör av er.

Andreas
 
Ett tips till alla som letar schakt är att kontakta alla anläggningsfirmor i området.
Är själv anläggare och har ibland svårt att bli av med massorna.
Det bör inte kosta något att få hem schaktmassor eftersom alternativet är tippen.
På sin höjd en flaska whiskey ;)
 
Själva vill vi bli av med schaktmassor (2 mil söder om GBG). Hur gör man?? Vad kostar det att köra 800 M3 till krossen??? Är det ngn som är i behov av fylle???
 
Vi har stora mängder fina schaktmassor/fyllnadsmassor över på vår tomt i Segeltorp. Det är bara att komma dit och hämta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.